האם תנועת BDS השיגה ניצחון משפטי נגד המושג "אנטישמיות" בגרמניה?

בית המשפט הפדרלי הגרמני פרסם פסק דין שמערער באופן משמעותי את המאמצים של ישראל והקהילה היהודית בגרמניה למנוע מתנועת ה-BDS להשתמש באולמות ציבוריים ולקיים אירועים להפצת רעיונותיה.

בית המשפט הפדרלי דחה, ביום חמישי, ערעור של התובע הכללי על החלטת בית המשפט המרכזי, שביטלה החלטה קודמת של עיריית מינכן שאסרה על תנועת ה-BDS לקיים את ישיבותיה בבתי העירייה.

עיריית מינכן הייתה אחת הערים הראשונות בגרמניה שהחליטה, מאז 2017, לאסור פעילות BDS באולמותיה.

ההחלטה הפדרלית להסיר את האיסור מגיעה משום שהוא פוגע בחופש הדעה והביטוי, למרות העובדה שהפרלמנט הגרמני (בונדסטאג) רואה ב-"BDS" תנועה "אנטישמית", לאחר המאמצים שעשתה הקהילה היהודית נגד תנועת החרם הפופולרית באיחוד האירופי.

מהי תנועת BDS?

תנועת ה-BDS היא תנועת החרם, ההשקעה והסנקציות (BDS), ארגון לא-ממשלתי פלסטיני בינלאומי שהושק ב-2005 ומוביל קמפיין כלכלי בינלאומי להחרמת ישראל, בטענה שהוא משטר אפרטהייד ונגד התנחלויותיו.

תנועת  BDS"- (Boycott, Divestment and Sanctions Movement)" היא קואליציה של ארגונים ואיגודים פלסטיניים הקוראת לישראל ל:

  • הפסקת הכיבוש והקולוניזציה שלה בכל אדמות הפלסטיניות והערביות ופירוק חומת האפרטהייד.
  • הפסקת כל צורות האפרטהייד נגד הפלסטינים והכרה בזכות היסוד לשוויון מלא לפלסטינים בשטחי 1948.
  • לכבד, להגן ולתמוך בזכויות הפליטים הפלסטינים לחזור לבתיהם מהם נעקרו ולהשיב את רכושם, כפי שנקבע בהחלטת העצרת הכללית של האו"ם מס' 194.

מהי "אנטישמיות"?

החלטת בית המשפט הפדרלי עוררה תגובות נזעמות מצד הקהילה היהודית בגרמניה, שראשיה הביעו את אכזבתם, וקראו לרשויות הפדרליות והמחוזיות בגרמניה לגבש בסיס חוקי דחוף לאיסור פעילות BDS ולהילחם ב"אנטישמים".

"אנטישמיות" היא מושג יהודי-ציוני, שמשמעותו פעילות נגד היהודים בלבד, למרות שהערבים, האשורים והארמים הם עמים שמיים ביחס לשם, בן הנביא נח, על פי התורה.

ישראל מנסה להפוך את המושג "אנטישמיות" למנוף מוסרי עולמי לזכות בתמיכה בינלאומית ולהשתקת פיות שחושפים את שיטותיה הגזעניות והכיבוש נגד הפלסטינים – כך טוענים האנטישמים שכל פעילות פלסטינית נגד ישראל כשרה בעיניהם.

معاداة السامية

קרדיט לתמונה: אראגריק