מחקרים מזהירים: התעטשות של אדם עם "אומיקרון" עלולה להדביק 100 אנשים

רופאים ואימונולוגים אמרו כי נשא "אומיקרון" (מוטציה של נגיף הקורונה) יכול להדביק כ-100 אנשים בהתעטשות אחת.

על פי נתונים ממספר רב של מחקרים, נראה כי נגיף האומיקרון משפיע בדרך כלל על דרכי הנשימה העליונות, הכוללות את האף, הסינוסים והגרון, בעוד שיש לו יכולת פחותה להדביק את דרכי הנשימה התחתונות, הכוללות את קנה הנשימה והריאות.

ולדימיר פוליבוק, אימונולוג, אמר שנשא של נגיף האומיקרון "יכול להעביר זיהום לכמאה אנשים כאשר הוא מתעטש פעם אחת".

"עד עכשיו, לא היה לנו קצב כזה של הידבקות. חצבת שנחשבה למחלה המדבקת ביותר, האומיקרון התעלה עליה אפילו בהקשר הזה", הוסיף פוליבוק, בראיון לטלוויזיה.

הוא ציין כי הנגיף הזה מתפשט ביעילות רבה באוויר באמצעות הפרשות בדרכי הנשימה, כגון שיעול מאדם אחד למשנהו.

הרופא המשיך ואמר, "אני חושב שגם בזמן דיבור רגיל, נשימה ופיהוק, ניתן לשחרר עננה המכילה חלקיקי רוק וליחה, שבו יש מספיק וירוסים כדי להדביק אדם אחר. אם אדם משתעל או מתעטש , הכמות הזו מספיקה כדי להעביר את הזיהום למאה אחרים". הוא הדגיש כי "אומיקרון" מסוכן במיוחד לילדים.

מצד שני, לזן הדלתא ולזנים אחרים של נגיף הקורונה – ששמו המדעי הוא "Sars Cov 2" – יש את היכולת להדביק הן את דרכי הנשימה העליונות והן את התחתונות, על פי דיווחים מדעיים ומחקרים שבוצעו וצוטטו על ידי "הגרדיאן", הניו יורק טיימס ו-Medical News Today.

ביום שישי האחרון, מחקר שנערך בדרום אפריקה גילה שאנשים עם המוטנט של Omicron שלא קיבלו שום חיסון עשויים להיות בעלי סיכוי נמוך יותר לפתח תסמינים חמורים, אשפוז או מוות, בהשוואה למקרה עם זנים קודמים של נגיף הקורונה, כך מדווחת סוכנות "רויטרס".

המחקר, שעדיין לא זכה לביקורת עמיתים, שנערך על ידי המכון הלאומי למחלות זיהומיות באזור הכיף המערבי, השווה כ-11,600 חולים משלושת הגלים הראשונים של המגיפה עם כ-5,100 חולים שנדבקו באומיקרון.

"אומיקרון" גורם לתסמינים פחות חמורים, ולפחות מקרי מוות ברחבי העולם בהשוואה לזנים קודמים.

מדענים מנסים לברר האם הסיבה לכך היא שיעורי החסינות הגבוהים הנובעים מחיסון או שכבר נדבקו קודם, או כתוצאה מחולשת המוטנט החדש.

קרדיט: אלחליג' און ליין