האם ישראל מבליגה נוכח הרכבת האווירית האיראנית לסוריה? דעה

מה פשר ההבלגה מצדנו בימים האחרונים מול האיראנים ומול הברחות הנשק למרות שהצד השני עדיין ממשיך להתלכלך ולהבריח בגדול?

האם ישראל חושבת אולי שהאיראנים חזרו בתשובה?

האם ישנם חילוקי דעות בן הצד האקטיבי בממשלה לבין הצד הפסיבי שמיישר קו עם עמדת ארה"ב שלא להפריע לשיחות?

האם האמריקאים מונעים מאתנו לעשות את הנדרש באמצעות לחץ כבד?

האם ישראל חוששת שתקיפות נוספות יכולות הפעם לגרור תגובה איראנית /סורית בניגוד לעבר?

או אולי האם ישראל ממתינה לימים הקרובים כשרוסים יבעירו את אוקראינה ויסיטו את תשומת הלב לגזרה ההיא מה שיכול להקל עלינו לפעול עצמאית או במשותף עם ארה"ב?

הפרשן הצבאי של האתר נציב נט טוען נוכח תהיות אלו כדלקמן:

איזה הבלגה? איפה הבלגה? האם שכחנו שתי תקיפות מדוייקות וכואבות בלטקיה?
אחרי תקיפה בציר הימי האיראנים בוחנים מחדש את האווירי. שולחים חוטר עם שטיחים ובשר כדי לבדוק את ישראל כאילו שאין לנו מושג מה בדיוק עולה על כל מטוס ולאן הוא מגיע.

ככל שתימשך העברת נשק הוא יסוכל בעודו בסוריה כמו בשנים האחרונות. חלקו מיד עם נחיתה וחלקו מצטבר במחסנים ועולה לאוויר בעיתוי שנוח לישראל. למה לבזבז דלק מטוסים כדי לטפל בכל משלוח בנפרד כשאפשר לתת להם לצבור אמל"ח במחסנים ולתקוף בפעם אחת?

אין שום קשר בין תקיפות מב״מ בסוריה לשיחות בווינה. האמריקאים לא מגבילים ולא קושרים בין הדברים, אפילו הרוסים כבר מאפשרים יותר מבעבר.
תקיפות בסוריה או במרחב מתוכננות בקפידה עם ראייה כוללת והבנה עמוקה של המהלכים האיראניים ולכן אין שום משמעות לניתוח וקונספירציות על הפסקה של שבועיים או יותר בתקיפות. כבר היו הפסקות כאלה של חודש ויותר.

ישראל לא חוששת מתקיפות, בטח לא מתגובה איראנית. אדרבה, כמו שכבר ציינתי, יש מי שאפילו מצפה ומקווה לניסיון תגובה כזה כדי להלום בעוצמה רבה יותר (מבצע "בית הקלפים") אבל האיראנים נותרו פחדנים ושפנים וממשיכים לחטוף תקיפות כואבות ולחפש צירי הברחה חדשים, מקורות דלף, סוכנים, ורוחות רפאים.

Israeli attack on Damascus airport kills seven fighters: Report | Middle East Eye

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות בסוריה