סוכלה מתקפת מל"טים על הריכוז הצבאי האמריקאי הגדול ביותר בעיראק

דובר משרד ההגנה העיראקי  הודיע היום, שבת (15 בינואר, 2022), כי סוכלה מתקפה של שלושה מל"טים על הבסיס האווירי בלד – بلد .

הדובר אמר בהצהרה כי שלושה מל"טים התקרבו עם עלות השחר ,היום, לאזור הדרומי של בסיס חיל האוויר העיראקי – בלד במחוז סלאח אל-דין.

הדובר ציין שאותם מטוסים נראו בעין בלתי מזוינת על ידי הכוח שהופקד על הגנת הבסיס והתמקם על מגדלי השמירה החיצוניים והוא זה שווידא שמדובר במטוסי אויב.

הכוח פתח באש לעבר המטוסים שחמקו מהאזור – כך לפי משרד ההגנה העיראקי.

מתקפה זו מגיעה יממה לאחר שתושבי האזור הירוק בבגדד, מטה הנציגויות הדיפלומטיות ומטה המפלגה הדמוקרטית של כורדיסטאן בראשות מסעוד ברזאני ומטה מפלגתו של מוחמד אל-חלבוסי בבירה הותקפו. ”

בתקיפה אתמול, לפי הודעת כלי התקשורת הצבאיים, נפצעה ילדה ואישה, ואחד הטילים נחת בתוך בית הספר "אילאף" הנמצא באותו אזור.

כמו כן, ביום חמישי, אישרה שגרירות ארה"ב בבגדד כי היא הייתה נתונה למתקפה "טרוריסטית", וכי המתקפה על השגרירות בוצעה על ידי קבוצת פורעי חוק המבקשת לערער את ביטחונה וריבונותה של עיראק.

הערה ברקע הידיעה:

אם נעבור לרגע מהשפה הדיפלומטית של שגרירות ארה"ב בעיראק לשפת היום יום הרי שמדובר במתקפת מל"טים מתאבדים נוספת, כמו רבים אחרים שבוצעו בתקופה האחרונה , שהוצאה לפועל על ידי המיליציות השיעיות העיראקיות הנאמנות לאיראן , המבקשת מצידה ללחוץ על האמריקאים בשיחות של הסכם הגרעין הנערכות כרגע בוינה שבאוסטריה ולנסות לשפר את "הקלפים שבחיקה".

כמו כן יש לציין כי בבסיס חיל האוויר העיראקי – בלד נמצא ריכוז הכוחות האמריקאים הגדול ביותר במדינה ובכך מנסה איראן לאותת לאמריקאים כי כל מטרה אמריקאית,גדולה ככל שתהיה, הינה מטרה לגיטימית לפגיעה על ידה , ואין היא נרתעת מלתקוף גם שם . כזכור האיראנים לוחצים על האמריקאים להסיג לחלוטין את כל כוחותיה מאדמת עיראק ובכך יתאפשר לה להשיג שליטה מלאה על מדינה זאת ומשאביה האדירים.

ארה"ב , שהעריכה עוד קודם לכן שהאיראנים ינסו לתקוף את ריכוזי הכוחות שלה בעיראק, באשר הם , נערכה לכך ועצם סיכול מתקפה זאת מעיד כי הכוחות פעלו כראוי ובהתאם למצופה מהם.

العراق.. سقوط 4 صواريخ على قاعدة بلد الجوية - قناة العالم الاخبارية