טוויטר סוגרת חשבון המקושר לחמינאי בגלל סרטון 'ההתנקשות' בטראמפ

ביום שבת סגרה חברת טוויטר חשבון המקושר למנהיג העליון של הרפובליקה האסלאמית של איראן, עלי חמינאי, בעקבות פרסום סרטון וידאו הקורא לנקום על הריגתו של קאסם סולימאני וככל הנראה מכוון לנשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ.

"החשבון הזה הושעה לצמיתות בגלל הפרת הכללים שלנו", אמר דובר טוויטר לסוכנות הידיעות הצרפתית -AFP. 

השבוע פרסם חשבון SITE של חמינאי סרטון אנימציה המדמה נקמה נגד טראמפ, שלפני שנתיים הורה על תקיפה שחיסלהה את סולימאני, המפקד לשעבר של כוח קודס האחראי על פעולות חוץ במשמרות המהפכה האיראניים.

וחשבון זה אינו החשבון הראשי באנגלית של "khamenei_ir" הפעיל עדיין של המנהיג העליון, אלא חשבון מולטימדיה שמשדר את פעילותו. 

בשנה שעברה, טוויטר סגרה חשבון דומה בגלל פרסום סרטון דומה. 

טוויטר רואה בהגנה על אנשים ועל תוכן השיחות ברשת החברתית בראש סדר העדיפויות. הרשת החברתית מציגה מדיניות ברורה בנושא התנהגות פוגענית ומתחייבת להמשיך ולהתערב במקרה של הפרות.

סולימאני חוסל עם עלות השחר ב-3 בינואר 2020, יחד עם סגן ראש כוחות הגיוס העממי העיראקי, אבו מהדי אל-מוהנדיס, במתקפה אווירית של ארה"ב ליד נמל התעופה של בגדאד, בפקודת טראמפ.

המנהיג העליון נשבע שוב ושוב לנקום. במהלך טקס לציון יום השנה השני לחיסולו של סולימאני, נשיא איראן אברהים ראיסי איים ב"נקמה" נגד מנהיג ארה"ב לשעבר, כולל טראמפ.

חשבון SITE של חמינאי פרסם השבוע סרטון אנימציה המדמה נקמה נגד דונלד טראמפ

קרדיט: רשת אלחורה