גל חום חסר תקדים מכה בארגנטינה והטמפרטורה מגיעה ל-45 מעלות

ארגנטינה חווה גל חום חסר תקדים בתולדותיה כשהטמפרטורות עולות ליותר מ-40 מעלות צלזיוס, מה שהופך את המדינה במשך תקופה של שעות היום למקום החם ביותר על פני כדור הארץ.

הדבר מפעיל לחץ כבד על רשתות החשמל ומאלץ את התושבים לחפש צל כדי לברוח מהחום.

כשהטמפרטורות נעות סביב 45 מעלות צלזיוס בחלקים של המדינה הדרום אמריקאית, מאות אלפי אנשים היו ללא חשמל כאשר רשתות החשמל התקלקלו ​​בבירה המאוכלסת בצפיפות, בואנוס איירס ובסביבתה.

"חזרתי הביתה ולא היה חשמל והבית היה תנור. אז לקחתי את כולם לבית של סבתא שלהם כדי שישחו בבריכה", סיפר חוסה קזבל, בן 42, שלקח את ילדיו למקום קריר יותר.

ארגנטינה התחממה יותר מחלקים מאוסטרליה, שם התקררו הטמפרטורות בלילה. מזג האוויר החם והיבש בארגנטינה, שנגרם על ידי תופעת לה ניניה, פגע ביבול, והפך את המדינה למקום החם ביותר על פני כדור הארץ במשך מספר שעות ביממה.

"היה חם מאוד עד שעות הבוקר המוקדמות, הטמפרטורה הייתה בערך 31 מעלות צלזיוס", אמר גוסטבו באריוס, בן 34 מטיגרה, בעודו יושב בצל כמה עצים.

"אין לי מזגן בבית ויש לנו מאוורר שמניע את האוויר החם. זה בלתי נסבל", הוסיף.

גורמים מקומיים הזהירו את התושבים להתרחק מהשמש בחלק החם ביותר של היום, וללבוש בגדים קלים תוך כדי שמירה על לחות.

"אנחנו צריכים להיות זהירים מאוד בימים אלה", אמר אוראסיו רודריגז לרטה, ראש עיריית בואנוס איירס.

עבור חלקם, גל החום עורר שאלות לגבי שינויי אקלים ומזג אוויר קיצוני יותר. בשנים האחרונות, ארגנטינה חוותה מספר רב של שריפות בר סביב הדלתא של נהר הפארנה הראשי במדינה, ומפלס הנהר ירד לרמתו הנמוכה ביותר מזה כמעט 80 שנה.

"נולדתי כאן והאקלים תמיד היה מתון וראיתי איך הטמפרטורה משתנית במהלך השנים. זה לא מה שהורגלנו אליו", אמרה מרתה לורוסו, 59, אדריכלית.

גל חום חסר תקדים מכה בארגנטינה והטמפרטורה מגיעה ל-45 מעלות

קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות