ארגון הבריאות העולמי: יותר ממחצית מאוכלוסיית אירופה תידבק באומיקרון

ארגון הבריאות העולמי: יותר ממחצית מאוכלוסיית אירופה נמצאת בסיכון לחלות במוטציית "אומיקרון" אם ההתפרצות תימשך בקצב הנוכחי.

מומחי ארגון הבריאות העולמי אמרו שרק מתן מנות דחף של החיסון אינו מהווה אסטרטגיה בת קיימא מול מוטנטים מתעוררים, וקוראים לחיסונים חדשים המגנים מפני העברה.

מנהל אזור אירופה בארגון, הנס קלוגה, אמר שהמוטנט " אומיקרון " מייצג גל חדש ממערב למזרח ששוטף את אזור אירופה.

הוא הוסיף כי על פי מספר ההדבקות ההולך וגובר, צפוי כי יותר מ-50% מהאוכלוסייה האירופית יידבקו במוטציית "אומיקרון" בשישה עד שמונה השבועות הקרובים.

הארגון ציין כי קיים צורך בפיתוח חיסונים יעילים במיוחד נגד קורונה למניעת הידבקות, העברה, צורות זיהום קשות ומוות, וציין כי "החיסונים המאושרים ממשיכים לספק הגנה טובה מפני צורות חמורות של המגיפה והסיכון למות."

"אומיקרון" מועבר יותר, שכן מוטציות אפשרו לו להיצמד לתאים אנושיים ביתר קלות, והוא יכול להדביק אפילו אנשים שנדבקו בעבר או קיבלו חיסון.

מנכ"ל חברת התרופות " פייזר " האמריקאית אמר כי החברה שלו מתכוננת להשיק חיסון חדש המכוון במיוחד למוטנט אומיקרון, וכי הוא יהיה מוכן במרץ הקרוב.

המוטנט של Omicron גרם לעלייה בהידבקויות במספר מדינות ברחבי העולם, במיוחד באירופה, שרשמה במספר מדינות הידבקויות של יותר מ-150,000 מקרים ביום, שכן אירופה רשמה כ-7 מיליון מקרי קורונה במהלך השבוע האחרון בלבד.