הנשיא הסורי ממנה את בן דודו האלוף זוהיר אל-אסד למפקד גיס 2

מקורות הנאמנים למשטר אסד חשפו את מינויו של האלוף זוהיר תאופיק אל-אסד – زهير توفيق الأسد, למפקד גיס 2, במהלך של מינויים חדשים, עליהם החליט הנשיא בשאר אל-אסד, בתחילת שנת 2022, וכלל עשרות קצינים משורות צבא סוריה.

על פי מה שדיווחה רשת החדשות – "שאם" מהאופוזיציה, כראם אל-אסד, בנו של זוהיר אל-אסד, קיבל בעמוד הפייסבוק האישי שלו, במהלך השעות האחרונות, עדכונים רבים של נאמנים ואנשי צבא שגילו כי אביו נכנס לאחרונה לתפקיד מפקד הקורפוס השני של צבא המשטר.

מרכז זכויות האדם "בצדק" – "مع العدالة", העוקב אחר פשעי המשטר הסורי, מציין כי האלוף זוהיר אל-אסד הוא בן של תאופיק אל- אסד אחיו למחצה של חאפז אל-אסד, והוא שירת עם סיום לימודיו באקדמיה הצבאית בחטיבות ההגנה, בפיקודו של  ריפעת אל-אסד, לאחר מכן הוא עלה בדרגות הצבאיות עד שהגיע לדרגת אלוף ומונה למפקד דיוויזיה 1 חי"ר ממוכן, לפני שמונה לאחרונה לתפקידו החדש.

עם תחילת מלחמת האזרחים בסוריה ב-2011, קיבל זוהיר את הפיקוד על חטיבה 90 הממוקמת במחוז קוניטרה בדרום סוריה ותופסת את קו הגבול עם ישראל. חטיבה זו נודעה בשם "אל-חיטה" – "الحيطة"  או "90 טנקים" – "90 دبابات". חטיבה 90 הינה חטיבה עצמאית הכפופה ישירות למטכ"ל הסורי הנמצאת בבירה דמשק.

מיקומי חטיבה 90 ודיוויזיה 1 מול גבול ישראל: 

 

לפי רשת "שאם ניוז", זוהיר פיקח על הלחימה ב"משולש המוות" , המשתרע בשטח שבין קונייטרה, דרעא ודמשק, בנוסף לאחריותו להשמדת רכוש האנשים ועקירתם בכוח מאזור כנאכר ,שבאזור הכפרי המערבי של דמשק ביולי 2011, מה שהוביל להרג של 11 בני אדם, לפציעת אחרים ולמעצר של יותר מ-300 אזרחים.

הערכה: המהלך של מינויים חדשים בצמרת צבא סוריה נערך לפי דרישה רוסית המבקשת להדיח את כל מפקדי היחידות החשובות ביותר בצבא שנתו את נאמנותם לאיראנים ולמעשה מקבלים מהם את הפקודות ביום יום.

בימים הקרובים נחשף, ככל הנראה ,  לעוד ועוד מינויים חדשים בצמרת היחידות הסוריות, שיראו לאן נושבת הרוח .

האלוף זוהיר אלאסד:

קרדיט לתמונה: קסיון ניוז