כ-200 מיליון ילדים חיים באזורים המסוכנים ביותר בעולם כולל סוריה ועירק

דו"ח בינלאומי הזהיר כי כ-200 מיליון ילדים חיים באזורים המסוכנים ביותר בעולם, כולל עיראק וסוריה.

בדו"ח, של הארגון הבינלאומי Save the Children נאמר כי יותר מ-330 מיליון ילדים נמצאים בסיכון לגיוס למיליציות חמושות ולכוחות ממשלתיים ברחבי העולם, פי שלושה ממה שהיו בשנת 1990.
הדו"ח ציין שמספר זה הוא הגבוה ביותר מזה יותר מעשור, ורבים מהם כבר נמצאים בסיכון עקב שינויי אקלים ומתמודדים עם רמות חסרות תקדים של רעב.

הדו"ח ייחס את העלייה הפתאומית בין השאר להתפרצות האלימות במוזמביק ולעימותים המתמשכים באפגניסטן, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, ניגריה ותימן, שכבר מתמודדות עם משברי רעב מסכני חיים.
"העלייה החדה בשנת 2020 מראה שהמגיפה איתה מתמודד העולם וקריאת האו"ם להפסקת אש לא הביאו לעצירת המלחמות הללו", נכתב בדו"ח.

הדוח הצביע על כך שבאפגניסטן, סוריה, תימן, הפיליפינים ועיראק יש את האחוז הגבוה ביותר של ילדים החיים ליד כוחות מזוינים או מיליציות שגייסו ילדים.

Save the Children International | CHS Alliance

אינגר אצ'ינג, נשיאת Save the Children International, אמרה שזה "מפחיד" לראות "עוד ילדים נלכדים באש הצולבת של אזורי המלחמה המסוכנים ביותר".

"אפילו המגיפה העולמית לא הספיקה כדי לעצור את הזוועות והמלחמות האכזריות", הוסיפה.
בעוד שבנות היוו רק 15% ממקרי הגיוס שדווחו על ידי האו"ם בשנת 2020, הן מגויסות לעתים קרובות לעבוד כמרגלים, או להטמין מוקשים ומטעני חבלה מאולתרים.

הדו"ח חושף גם שיותר מ-450 מיליון ילדים ברחבי העולם, או 1 מכל 6, חיו באזור עימות, עלייה של 5% מ-2019, המספר הגבוה ביותר מזה 20 שנה, ומספר הסכסוכים ב-2020 היה דומה לאלה שהתרחשו ב-2019.

הארגון גם קרא למנהיגי העולם, מומחי אבטחה, תורמים, חברי האו"ם וארגונים לא ממשלתיים לעבוד יחד כדי להילחם במבצעי ההפרות הללו, להבטיח שכל המדיניות והמסגרות המשפטיות הרלוונטיות יתגיסו למשימה, ולהבטיח כי תורמים וממשלות יתנו עדיפות למימון להגנת ילדים שנפגעים מהסיכסוכים המזויינים ברחבי העולם, כולל אלה שגויסו בעל כורחם.

Save the Children International on Twitter: "Did you know? 1.4 million children in #Somalia, #Nigeria, #Yemen & #Nigeria are severely malnourished. World leaders must ACT #UNGA… https://t.co/MXdmNyAxxt"

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות