מפקד חדש לפיקוד המרכז של צבא ארה"ב האחראי גם על ישראל והמזרח התיכון

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, הכריז על מינויו של הגנרל מייקל אריק קורלה להיות מפקד פיקוד מרכז ארה"ב  ("סנטקום"), המפקח על הפעולות הצבאיות של ארה"ב במזרח התיכון ובצפון אפריקה, שיחליף את הגנרל קנת מקנזי.

במקרה שהסנאט יאשר את מינויו, גנרל הצנחנים יקבל את הפיקוד על פיקוד המרכז של צבא ארה"ב "סנטקום" ויחליף את הגנרל מחיל הנחתים, "המרינס", קנת מקנזי, שהיה מפקד פיקוד מרכז מאז מרץ 2019, ותקופתו מסתיימת באביב השנה, כך מוסרת סוכנות הידיעות הצרפתית.

לפי אתר הסנאט האמריקני , הקונגרס אישר את מועמדותו של הגנרל קורלה והפנה אותה לוועדת השירותים המזוינים, בעוד שה"פנטגון" אמר כי אין עדיין מה להודיע.

מי אתה הגנרל קורלה?

בביוגרפיה של הגנרל מייקל קורלה נכתב כי הוא נולד באלק ריבר, מינסוטה, ובגיל 55 הוא מילא תפקידים בולטים בצבא ארה"ב, ומאז 2019 פיקד על הגיס המוטס השמונה עשרה, הכולל גם את הבסיס בפורט בראג, צפון קרוליינה, בו נמצא החלק הגדול ביותר של כוחות ההתערבות הקרקעיים של ארצות הברית.

גנרל קורלה סיים את לימודיו באקדמיה הצבאית ווסט פוינט ולחם בעיקר בקוסובו, אפגניסטן ועיראק, שם נפצע קשה מכדורים במהלך מתקפה במוסול ב-2005.

היה ראש המטה של רמטכ"ל צבא ארה"ב , הגנרל ג'וזף ווטל, אשר פיקד על פיקוד המרכז בתקופת ממשליהם של הנשיאים לשעבר ברק אובמה ודונלד טראמפ, ולפני כן פיקד על חטיבת הצנחנים ה-82, שהתפרסמה בהשתתפותה בנחיתה בחוף נורמנדי ב-1944.

אם מינויו יתקבל, הגנרל קורלה יפקח על המבצעים הצבאיים של ארה"ב ב-21 מדינות במזרח התיכון , בצפון מזרח אפריקה ובמרכז ודרום אסיה.

ראוי לציין כי צבא ארה"ב מחולק לחמישה פיקודים גיאוגרפיים, כמו "אפריקום" באפריקה ו"יוקום" באירופה, וכן לפי התמחויות, כמו הפיקוד האסטרטגי "סטרטקום" האחראי על חימוש גרעיני ו"ספייסקום" האחראי על החלל.

באשר לפיקוד המרכז "סנטקום", זהו אחד מאחד עשר מפקדות הלחימה המאוחדות של משרד ההגנה האמריקני, שהוקם ב-1983, ותחומי אחריותו כוללים פיקוח על הנוכחות הצבאית של וושינגטון במזרח התיכון ובצפון אפריקה, והוא אחראי על פעולות צבאיות באפגניסטן, סוריה, תימן ועיראק.

صحيفة القبس | بايدن يختار الجنرال مايكل كوريلا لقيادة العمليات في #الشرق_الأوسط

קרדיט לתמונה: אלקבס