מודרנה: אנשים עשויים להזדקק למנת חיסון רביעית בסתיו למרות הבוסטרים

בהצהרה חדשה, מנכ"ל חברת מודרנה –   Stephan Bancel, חשף כי היעילות של חיסוני הבוסטר נגד נגיף הקורונה ככל הנראה תרד עם הזמן, ואנשים עלולים להזדקק למנה רביעית בסתיו כדי להגביר את ההגנה שלהם.

הוא הוסיף כי לאנשים שקיבלו את הבוסטרים שלהם בסתיו האחרון, ככל הנראה תהיה מספיק הגנה כדי לקבל אותם במהלך החורף, כאשר הדבקויות חדשות מתגברות ככל שאנשים מתאספים בתוך הבית כדי להימלט מהקור.
עם זאת, הוא אמר כי יעילותם של המאיצים תפחת ככל הנראה במהלך מספר חודשים, בדומה למה שקרה בשתי המנות הראשונות, כך פרסמה רשת  "CNBC" ביום חמישי.

מנכ"ל Moderna הוסיף כי ממשלות, כולל בריטניה ודרום קוריאה, כבר מבקשות את החיסונים המתאימים והם בהכנות.
גם בוסטרים נחוצים
המנכ"ל ציין כי הוא מאמין שיהיה צורך בבוסטרים נוספים מסתיו 2022 ואילך, והוסיף כי אנשים מבוגרים או שיש להם מצבים בריאותיים עשויים להזדקק לבוסטרים שנתיים במשך שנים רבות.

"ראשית, אנחנו מאמינים שהנגיף הזה לא ייעלם… אנחנו צריכים לחיות איתו", הדגיש.

אומיקרון פוגע קשות
בנוסף לכך, מינוני דחף ממלאים תפקיד חשוב יותר ויותר באסטרטגיות בריאות הציבור לשליטה בנגיף, במיוחד מכיוון שההגנה הנובעת משתי המנות המקוריות ספגה מכה קשה על ידי המוטנט של אומיקרון.

נתונים מבריטניה מצאו שחיסוני Moderna ו-Pfizer בשתי מנות יעילים רק ב-10% במניעת זיהום סימפטומטי מאומיקרון 20 שבועות לאחר המנה השנייה.

כמו כן, אותו מחקר, שפורסם על ידי הסוכנות לביטחון בריאותי בבריטניה, מצא כי מינוני דחף יעילים עד 75% במניעת זיהום סימפטומטי שבועיים לאחר קבלת המנה. היעילות יורדת עם הזמן,  עם זאת, היעילות של מינוני דחף מתחילה לרדת לאחר כארבעה שבועות, לפי המחקר.

הבוסטרים היו יעילים בין 55% ל-70% במניעת זיהום בשבועות חמש עד תשע, ויעילות של 40% עד 50% 10 שבועות לאחר קבלת המנה.

מנכ"ל פייזר, אלברט בורלה, אמר ל-CNBC בחודש שעבר שסביר להניח שאנשים יצטרכו מנה רביעית, וייתכן שיהיה צורך במנה מוקדם מהצפוי בגלל התפשטותו המהירה מאוד של זן ה-Omicron.

קרדיט: עירק.נט