רב יהודי חושף: ארדואן הבטיח לבנות בית כנסת בקפריסין הטורקית

היום, רביעי, חשפו כלי תקשורת בטורקיה הבטחה, שפרטיה נחשפו על ידי רב יהודי, לפיה קיבלו הבטחה מנשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן לבנות בית כנסת בצפון קפריסין הטורקית. ההבטחה ניתנה במהלך קבלת הפנים של הנשיא הטורקי לחברי הקהילה היהודית וברית הרבנים בארצות האסלאם במתחם הנשיאותי שלו בסוף דצמבר האחרון.

רב יהודי חושף הבטחה שקיבל מארדואן

העיתון הטורקי זמאן, המצטט את מנהל איגוד הרבנים, הרב מינדי צ'יטריק, דיווח על פרטי הביקור שהפגיש את הרבנים היהודיים עם נשיא טורקיה.

מנהל איגוד הרבנים ציין כי רבה של הרפובליקה הטורקית של צפון קפריסין ביקש מארדואן לסייע בהשגת ההיתרים הדרושים, על מנת להקים בית כנסת.

צ'טרק ציין כי ארדואן אמר לרב של הרפובליקה הטורקית של צפון קפריסין, "אנו נספק סיוע באופן מיידי", וציין כי ארדואן מינה את אחד השרים שיטפל בעבודה זו.

ב-23 בדצמבר האחרון דיווחו כלי תקשורת טורקיים ובינלאומיים על קבלת הפנים שערך נשיא טורקיה לחברי הקהילה היהודית הטורקית וברית הרבנים של מדינות האיסלאם במתחם הנשיאותי בבירה אנקרה.

נשיא טורקיה מקבל מתנה מרבנים

נמסר כי בין המשתתפים היו הרב הראשי לטורקיה, יצחק חליוה, הרב הראשי של רוסיה בערל לזר, וראשי רבנות בולטים נוספים.

סוכנויות הידיעות ציינו כי הרבנים העניקו לנשיא ארדואן חנוכייה בעלת שבעה קנים עשויה זהב טהור כמתנה וכמזכרת לציון פגישה זו.

ראוי לציין כי העיתונות הישראלית בפרט והעיתונות הבינלאומית בכלל חגגו את האירוח שעשה נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, לרבנים ונציגי הקהילה היהודית בטורקיה, שם הציגו הרבנים את המנורה הקדושה ליהודים שנתנו כמתנה לארדואן.

רב יהודי חושף הבטחה שקיבל מארדואן במהלך פגישתם באנקרה כי הוא יישם בקפריסין הטורקית