קריאת מצוקה ממכלית נפט בים האדום לאחר שזוהה ניסיון תקיפה עם סירת תופת

הקואליציה לתמיכה בממשלה הלגיטימית בתימן, בראשות סעודיה, הודיעה כי קיבלה הערב ,יום רביעי, קריאת מצוקה ממכלית נפט לאחר שספגה הטרדות מזוינות מול נמל חודיידה שבצפון מערב תימן.

הקואליציה אישרה את נוכחותם של אינדיקטורים בסיכון גבוה באזור ובמסדרון הים מול נמל חודיידה.

דובר כוחות הקואליציה הודיע, ביום רביעי, כי הם עקבו ותיעדו את "תהליך ההיערכות לפעולה עוינת של סירה ממולכדת שיצאה לבצע פיגוע מנמל סליף בתימן".

التحالف: تدمير زورق "حوثي" مفخخ جنوبي البحر الأحمر

עוד הוסיפו בקואליציה כי "תכנון וביצוע הפיראטיות של אוניית התובלה הימית "רוואבי" החל מנמל חודיידה".

דובר הקואליציה מעריך כי "נמל חודיידה הוא האתר המרכזי לקליטת והרכבת טילים בליסטיים איראניים". הוא גם הדגיש כי " נמלי חודיידה וסאליף הם מרכזים לפעולות טרור ואיום על הביטחון הימי בים סוף .

זה קורה לאחר שדובר כוחות הקואליציה דרש שלשום מהמיליציה החות'ית לשחרר את ספינת הסוחר "רוואבי", שנשאה דגל איחוד האמירויות, אותה חטפו החות'ים מול חופיה המערביים של תימן.

סוכנות העיתונות הסעודית ציטטה את הדובר, תת-גנרל טורקי אל-מליקי, שקרא לחות'ים לשחרר את ספינת רוואבי מנמל סליף עם כל מטענה הנושא אופי הומניטרי, לא קרבי.

הוא הוסיף כי אם החות'ים לא ייאותו לשחרר את האנייה, "נמלי השיגור ומרכזי הפיראטים, והאתר ממנו יצאו החוטפים , יהפכו אותם למטרות צבאיות לגיטימיות בהתאם לכללי המשפט ההומניטארי הבינלאומי וחוקי הים הרלוונטיים".

אל-מליכי סבור כי חטיפת ספינת "רוואבי" החות'ית ביום ראשון היא "מעשה פלילי" שתוכנן על ידי המיליציה החות'ית, והוסיף: "יישום מבצע הפיראטיות והחטיפה החל מנמל חודיידה והמטרה הייתה ליירט את ספינת הסוחר בנתיב הים הבינלאומי, דבר המהווה הפרה בוטה של ​​עקרונות המשפט ההומניטארי הבינלאומי ושל חוקי הים הרלוונטיים."

חברי המיליציה החות'ית בנמל סליף :

חברי המיליציה החות'ית בנמל סליף (ארכיון)

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות