"אירן משקרת.רצה לפצצת אטום"-מסיבת העיתונאים של ר"מ ישראל-נתניהו.

"הלילה אנחנו הולכים להראות לכם משהו שהעולם לא ראה מעולם. הלילה אנו הולכים להציג הוכחה חדשה וחד משמעית לתכנית הגרעין הצבאית החשאית שאיראן מסתירה במשך שנים מהקהילה הבינלאומית בארכיונים האטומיים החשאיים שלה. אנחנו נראה לכם את המסמכים הגרעיניים החשאיים של איראן.

אתם יודעים שמנהיגי איראן מכחישים שוב ושוב שהם חתרו אי פעם לנשק גרעיני. אתם יכולים להקשיב לדבריו של המנהיג הרוחני עלי ח'מינאי (השמעת קטע: "אני מדגיש שהרפובליקה האסלאמית מעולם לא חתרה לנשק גרעיני"), אתם יכולים להקשיב לדבריו של נשיא איראן חסן רוחאני (השמעת קטע: "לנשק גרעיני ולכל נשק אחר להשמדה המונית אין כל מקום בדוקטרינת הביטחון וההגנה של איראן. זה עומד בסתירה לאמונותינו הדתיות והאתיות הבסיסיות"). חזר על כך גם שר החוץ של איראן, ג'וואד זריף (השמעת קטע: "אין לנו כל תכנית לפיתוח לפתח נשק גרעיני. כל פיתוח של נשק גרעיני הוא לא הגיוני ולא מוסרי").

ובכן, הלילה אני כאן כדי לומר לכם דבר אחד – איראן שיקרה, ובגדול. אחרי החתימה על הסכם הגרעין ב-2015, איראן הגבירה את מאמציה להסתיר את התיקים האטומיים החשאיים שלה. ב-2017 איראן העבירה את התיקים בנושא הנשק הגרעיני שלה לאתר חשאי מאוד בטהראן. זהו אזור שוראבאד בדרום טהראן. כאן הם הסתירו את הארכיונים האטומיים. איראנים מעטים ידעו על המיקום, מעטים מאוד, וגם קומץ ישראלים.

מבחוץ זה היה מתחם תמים למראה, נראה כמו מחסן רעוע. אבל מבפנים המתקן הכיל את הארכיונים האטומיים החשאיים של איראן נעולים בקבצים מסיביים. לפני כמה שבועות, בהישג מודיעיני אדיר, ישראל השיגה חצי טון מהחומר שנמצא בתוך אותן כספות, והנה מה שמצאנו – 55,000 דפים ועוד 55,000 מסמכים על גבי 183 תקליטורים. כל מה שאתם הולכים לראות הוא תעתיק מדויק של החומר האיראני המקורי. אתם אולי רוצים לדעת היכן המקור? אני יכול לומר שהוא נמצא עכשיו במקום מאוד בטוח. להלן מה שכוללים התיקים הללו – מסמכים מרשיעים, גרפים מרשיעים, מצגות מרשיעות, תכניות מרשיעות, תמונות מרשיעות, סרטונים מרשיעים ועוד.

אנו חלקנו את החומר הזה עם ארה"ב, וארה"ב יכולה להעיד על האותנטיות שלו. כמו כן שיתפנו אותו עם מדינות אחרות ובכוונתו לשתף אותו עם הסוכנות הבינ"ל לאנרגיה אטומית.

ובכן, תנו לי לספר לכם על ההיסטוריה של החומר הזה. במשך שנים אנו יודעים שלאיראן יש תכנית נשק גרעיני חשאית הקרויה "פרויקט אמאד". כעת אנו יכולים להוכיח שפרויקט אמאד היה תכנית מקיפה לתכנון, ייצור וניסוי של נשק גרעיני. אנו יכולים גם להוכיח שאיראן מאפסנת בחשאי חומרים הנוגעים לפרויקט אמאד כדי להשתמש בהם בזמן שתבחר לצורך פיתוח נשק גרעיני.

להלן המטרה המוצהרת של פרויקט אמאד: יצירת נשק גרעיני. זוהי מצגת איראנית מקורית מאותם מסמכים, ולהלן הצהרת המשימה – לעצב, להפיק ולערוך ניסוי בחמישה ראשי חץ, כל אחד עם תפוקה של 10 קילוטון TNT לשילוב על טיל. לא צריך לקרוא פרסית כדי לראות עשרה קילוטון של TNT. זהו היעד הספציפי של פרויקט אמאד. זה מקביל לחמש פצצות כמו זו שהושלכה על הירושימה שאמורות להיות מורכבות על טילים בליסטיים. זהו גיליון איראני מקורי מתוך הארכיונים של פרויקט אמאד. תראו מה יש כאן – ייצור "עוגה צהובה", הליך העשרת בצנטריפוגות, מיזם ראשי חץ, מיזם סימולציה וניסויים. ואכן, כשניתחנו את מה שנמצא בארכיונים הללו, מצאנו שלפרויקט אמאד היו כל חמשת המרכיבים, חמשת מרכיבי המפתח של תכנית נשק גרעיני.

אני מבקש לפרק אותם אחד לאחד – המרכיב הראשון הוא עיצוב נשק גרעיני. זוהי אילוסטרציה איראנית מקורית של נשק. שוב, לא צריך לקרוא פרסית כדי להבין זאת. זה U235, זה אורניום מועשר, כאן בליבה, זה המקום היחיד שבו מוצאים בליבה אורניום מועשר. ולהלן סימולציה איראנית מקורית שמחברת את כל המרכיבים הללו יחד. זה המרכיב הראשון.

מרכיב שני – פיתוח ליבות גרעיניות. להלן צילום המראה את תהליך היציקה ואת ליבת המתכת היצוקה מתוך הארכיונים. ולהלן מתקן תת קרקעי חשאי שהאיראנים בנו כדי להפיק ליבות גרעיניות. יש לנו מאות מסמכים על כל אחד מהמרכיבים הללו.

מרכיב שלישי – בניית מערכות לפיצוץ גרעיני. זהו תצלום איראני מקורי של מכשיר מדידה לפיצוצים ולהלן סימולציה של פיצוץ גרעיני.

מרכיב רביעי – הכנת ניסוי גרעיני. להלן מפה של חמישה אתרים פוטנציאליים לניסוי גרעיני במזרח איראן. חמישה אתרים. יש לנו עוד מסמכים רבים מסוג זה.

מרכיב חמישי – הרכבת נשק גרעיני על טילים. להלן דגם של מטען גרעיני על טיל שיהאב 3 מהארכיונים. להלן ראש הנפץ, להלן הפצצה. ואני חושב שאני לא צריך להזכיר. לכם שאיראן ממשיכה להרחיב את טווח הטילים הבליסטיים שלה, אלה המסוגלים לשאת ראשי נפץ גרעיניים. הם התחילו ב-1,000 ק"מ, עכשיו הם עומדים על כ-2,000. הם יכולים להגיע לריאד, תל אביב, מוסקבה, אבל הם עובדים על טווחים ארוכים פי כמה. הם מתכננים טילים בעלי טווח ארוך פי כמה כדי שיוכלו לשאת נשק גרעיני.

 

המסמכים הללו מוכיחים באופן חד משמעי שאיראן משקרת במצח נחושה כשהיא טוענת שמעולם לא הייתה לה תכנית לפיתוח נשק גרעיני. המסמכים מוכיחים זאת. אבל הנה מה שקרה בהמשך:

ב-2003 איראן ניצבה בפני לחץ הולך וגדל, אתם זוכרים זאת, זה היה אחרי מלחמת המפרץ, ולכן היא נאלצה להקפיא את פרויקט אמאד. אבל היא לא הקפיאה את שאיפותיה הגרעיניות, ולכן איראן רקחה תכנית לעשות שני דברים: ראשית, לשמר את הידע הגרעיני מפרויקט אמאד, ושנית, להמשיך ולפתח את יכולות הנשק הגרעיני שלה. התכנית הזאת הגיעה ישירות מההנהגה העליונה של איראן. להלן מסמך נוסף מהארכיונים, זה בעקבות ההנחיות החדשות משר ההגנה האיראני, מר שמח'אני, היום הוא משמש מזכיר המועצה לביטחון לאומי. הצו החדש של שר ההגנה האיראני הורה על פיצול העבודה לשני חלקים – גלוי וחשאי.

חלק מרכזי בתכנית היה להקים ארגונים חדשים שימשיכו את העבודה. כך ניסח זאת ד"ר מוחסן פח'ריזאדה, ראש פרויקט אמאד, זכרו את השם הזה, פח'ריזאדה, ולהלן הנחייתו: המטרה הכללית היא להודיע על סגירתו של פרויקט אמאד, אבל אז הוא מוסיף: "פעילויות מיוחדות" – אתם יודעים מה זה – "ימשיכו להתבצע תחת הכותרת של 'פיתוח ידע מדעי'", ולמעשה זה בדיוק מה שאיראן המשיכה לעשות. היא המשיכה את העבודה הזאת באמצעות שורה של ארגונים במהלך השנים, והיום, ב-2018, העבודה הזאת מבוצעת ע"י SPND, זהו ארגון בתוך משרד ההגנה האיראני. לא תופתעו לשמוע ש-SPND מנוהלת ע"י אותו אדם שעמד בראש פרויקט אמאד, פח'ריזאדה, וכמובן, שלא במקרה, רבים מאנשי המפתח ב-SPND עבדו תחת פח'ריזאדה בפרויקט אמאד.

לכן הארכיונים האטומיים הלו מראים בבירור שאיראן תכננה בדרגים הגבוהים ביותר להמשיך את העבודה הנוגעת לנשק גרעיני תחת כסות שונה ולהשתמש באותו כוח אדם.

אני רוצה לתת לכם דוגמה נוספת לפעילותה הגרעינית של איראן שממשיכה אחרי פרויקט אמאד. כולכם זוכרים את המתקן בפורדו להעשרת אורניום. מדובר היה במתקן תת קרקעי חשאי שהאיראנים בנו מתחת הר. לא מניחים אלפי צנטריפוגות מתחת להר כדי לייצר איזוטופים רפואיים. שמים אותם שם למטרה אחת בלבד –העשרה לצורך נשק גרעיני. המסמכים מראים שפורדו תוכנן מלכתחילה לצורך נשק גרעיני כחלק מפרויקט אמאד.

להלן תכנית איראנית מקורית בנושא פורדו, ומה שקרה הוא שאיראן המשיכה לבנות את פורדו בחשאי שנים אחרי שפרויקט אמאד הסתיים. כך זה נראה, זוהי הכניסה, היא נמצאת תחת הר.

לא תופתעו גם מכך שאיראן התעקשה לשמר את פורדו, ולמרבה התדהמה, ההסכם הגרעיני אפשר לה לעשות זאת. הוא אפשר לה לעשות זאת, אולם הייתה בעיה – איראן ניצבה בפני דרישה של סבא"א במסגרת הסכם הגרעין לחשוף את תכניותיה הגרעיניות. איראן הייתה חייבת להתוודות. בדצמבר 2015 סבא"א פרסמה את הערכותיה הסופיות לגבי מה שהיא כינתה "ההיבטים הצבאיים של תכנית הגרעין האיראנית". זהו הדו"ח.

זאת הייתה ההזדמנות של איראן להתוודות בפני סבא"א באופן מלא. היא יכולה הייתה לומר את האמת – הייתה לנו תכנית כזאת, תכנית חשאית. היא נגמרה. הקפאנו אותה. היא לא קיימת. השמדנו את החומר. הנה מה שאיראן אמרה לסבא"א – איראן הכחישה את קיומה של תכנית מתואמת שתכליתה פיתוח נשק גרעיני והכחישה ספציפית את קיומה של תכנית אמאד. החומר מוכיח אחרת, שאיראן אישרה, יזמה ומימנה את פרויקט אמאד, תכנית מתואמת שמטרתה פיתוח נשק גרעיני.

להלן מסמך נוסף מהארכיונים – תכנית אב של פרויקט אמאד. איראן טענה בפני סבא"א: לא בוצעה שום עבודה עם טכנולוגיית MPI (ייזום רב-נקודתי) –הטרמינולוגיה המדעית הזאת הכרחית כדי להבין את הייצור של נשק גרעיני – אבל להלן מה שהם אמרו: לא בוצעה כל עבודה עם טכנולוגיית MPI בתצורה חצי-כדורית. אבל שוב, הארכיונים מוכיחים שזוהי בדיה מוחלטת. איראן ביצעה עבודה נרחבת עם טכנולוגיית MPI בתצורה חצי-כדורית. ישנם עוד מאות מסמכים כאלה המוכיחים זאת.

איראן טענה בפני הסוכנות שהיא לא ביצעה עבודה מטלורגית שנועדה ספציפית לנשק גרעיני. אבל המסמכים שוב מוכיחים שזה שקר. איראן ביצעה עבודה מטלורגית נרחבת ספציפית עבור נשק גרעיני. להלן תמונה איראנית מקורית, וישנן עוד רבות בארכיונים.

מה שהראיתי לכם הערב הוא רק קמצוץ מכלל החומר שיש ברשותנו. אבל אפילו מתוך הקמצוץ הזה אפשר להסיק ארבע מסקנות מרכזיות – ראשית, איראן שיקרה כשטענה שמעולם לא הייתה לה תכנית נשק גרעיני. 100,000 מסמכים חשאיים מוכיחים שהיא שיקרה. שנית, אפילו אחרי ההסכם, איראן המשיכה לשמר ולהרחיב את הידע הגרעיני שלה לשימוש עתידי. למה שמשטר טרור יחביא ויקטלג בדקדקנות את התיקים הגרעיניים שלו אם לא כדי להשתמש בהם במועד מאוחר יותר?

 

שלישית, איראן שיקרה שוב ב-2015 כשלא התוודתה בפנא"א, כפי שדרש הסכם הגרעין. ולבסוף, ההסכם הגרעיני עם איראן מבוסס על שקרים והונאה איראנית. 150 מסמכים כאן מוכיחים שהם שיקרו. אז הנה השורה התחתונה – איראן ממשיכה לשקר. רק בשבוע שעבר זריף אמר זאת: "מעולם לא רצינו להפיק פצצה". ודאי שרציתם, ודאי שאתם רוצים, והארכיונים האטומיים מוכיחים זאת. התכנית הגרעינית מעניקה לאיראן מסלול ברור לארסנל אטומי. היא עושה זאת כיוון שהיא מעניקה לה את שלושת המרכיבים ההכרחיים לייצור ארסנל זה. ראשית, העשרה בלתי מוגבלת בתוך מספר שנים, והם מתכוונים לעשות זאת, הם מתכוונים שיהיו להם כמה מאות אלפי צנטריפוגות מתקדמות באמצעותן יוכלו להעשיר הרבה מאוד אורניום עבור אותה ליבה שהראיתי לכם קודם, ליבות רבות כאלה. שנית, היא כלל לא מטפלת בהמשך הפיתוח של טילים בליסטיים ע"י איראן. ושלישית, וזה דבר חדש – היא כלל לא מטפלת בתכנית הפצצה הגרעינית החשאית של איראן ובפעילות ההתחמשות המתקדמת שלה. זה מה שעשינו עכשיו.

לכן זוהי עסקה איומה. היא מעולם לא הייתה צריכה להיחתם, ובעוד מספר ימים הנשיא טראמפ יחליט מה לעשות עם הסכם הגרעין. אני משוכנע שהוא יעשה את הדבר הנכון עבור ארה"ב, את הדבר הנכון עבור ישראל ואת הדבר הנכון עבור שלום העולם".

כתיבת תגובה