אסד הורה על סילוק בכיר איראני מסוריה

היום, יום חמישי, דיווחו כלי תקשורת כי נשיא המשטר הסורי, בשאר אל-אסד, הורה על סילוקו של מפקד איראני בכיר בסוריה ומדינת מפרץ שמינתה שם שליח דיפלומטי.

בשאר אל-אסד הורה על סילוקו של מפקד איראני בכיר בסוריה

מקורות המקורבים למשטר הסורי אמרו לרשת "אל ערביה נט" כי "אסד ביקש לשחרר מתפקידו את ג'וואד ע'פארי, מפקד איראני בכיר בסוריה".

המקורות ציינו כי "פיטוריו ,בנוסף, של סגן מפקד הצי הסורי הגיעו לאחר שעסק בפעילות מושחתת באזור החוף הסורי שבמערב המדינה", והוסיפו כי "המשטר פועל להדק את הפיקוח על פעילותה של איראן וסוכניה באזור החוף הסורי".

סילוק הבכיר האיראני ובמקביל סילוק סגן מפקד חיל הים הסורי (שסייע לאיראן להסתיר את עובדת הימצאות נשק שלהם בנמל) באו על רקע התקיפה האווירית הישראלית על מכולות נשק שהגיעו באניות איראניות והיו מיועדות לחיזבאללה בלבנון, תקיפה שהסבה נזק כבד למתקנים בנמל לטקיה הנחשב כשער הימי המרכזי של סוריה לעולם. הנשיא אסד הבין כי הפעילות האיראנית יחד עם המשת"פים שלה בקרב הקצונה הסורית הבכירה והמושחתת תביא למדינתו נזקים כלכליים בלתי נסבלים ,עד שהוא היה חייב לפעול מיידית כדי למנוע מתקפות נוספות. יש לציין כי הפעילות האנטי איראנית של הנשיא אסד נעשתה בגיבוי רוסי מלא הפועלת מזה זמן מה בדחיקת האיראנים מסוריה, במידה קטנה בלבד של הצלחה, אם בכלל.

Israeli Airstrike On Key Syrian Port Targets Iranian Supplies

מדינת מפרץ ממנה  נציג דיפלומטי

בעניין סורי אחר, מלך בחריין, חמד בן עיסא אל ח'ליפה, הוציא צו מס' (124) לשנת 2021 הממנה את השגריר וואחיד מובארק סיאר לראש הנציגות הדיפלומטית של ממלכת בחריין ברפובליקה הערבית הסורית.

בהתאם, צפוי שהשגריר המיועד, וואחיד מובארק, יחל את תפקידו, היום, יום חמישי.

בשאר אל-אסד הורה על פיטורי פקיד איראן בסוריה, ומדינת המפרץ ממנה שליח דיפלומטי לשם

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות