2021: עליה חדה בפעילות הפח"עית ביו"ש וגם בפעילות צה"ל בזירות השונות

לקראת סיום שנת 2021 ניתן להכריז על עליה חדה בפעילות הפח"עית ביו"ש ומנגד לחשוף כי היקף הפעילות בזירות השונות גדל, ומביא תוצאות.

בשנת 2021 (נכון ל- 10.12) התרחשו 6633 אירועי פח"ע רק ביו"ש, מתוכם 61 אירועי ירי, 18 אירועי דקירות, 1022 אירועי זריקות בקת"בים, 5532 אירועי זריקת אבנים, עליה חדה יחסית לשנים האחרונות.

הכל בחסות תומכי הטרור בכנסת, ושותפיהם הקואליציוניים, חברי הממשלה בראשות בנט שקד וכהנא "הימניים".

הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי חושף: "המבצעים בשנה החולפת הביאו לשיבוש משמעותי של כלל צירי החדרת אמצעי הלחימה לזירות השונות על ידי אויבינו".

ב- 70% מהזמן, הציר היבשתי, הימי, והאווירי בהם האויבים שלנו העבירו אמל"ח, היו סגורים בשנה האחרונה.

בנוסף בזכות עשרות פעילויות המב"ם ישנה מגמת ירידה בכמות 'אמצעי הלחימה האסטרטגיים' בסוריה, עפ"י הצפי, הגרף בנושא זה ימשיך לרדת.

גורם ביטחוני טוען: "יריבנו מורתעים ממלחמה עם ישראל, כאשר בפעמים רבות הם בוחרים להכיל ולא להגיב".

אצלנו בשונה מצבאות אחרים, צה"ל נדרש בכל רגע נתון להתמודד עם 6 זירות, ב- 6 מימדים, אין עוד צבא בעולם שמתמודד כיום עם 6 זירות פעילות.

ניתן לומר כי האתגר המרכזי של צה"ל כיום, הוא ציר הרשע השיעי, ורק לאחמ"כ הזירה הפלסטינית, השינוי הגדול קורה בעיקר בזכות ההתקרבות הרשמית (והלא רשמית) של מדינות מתונות באזור, כמובן מהלך שקרה בזכות עשייתם הברוכה של רה"מ לשעבר בנימין נתניהו וידיד ישראל נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ.

כיום האיומים המרכזיים עבור מדינת ישראל הם איום הגרעין האיראני, איום הירי הרקטי, ואיום הכוחות החודרים (כדוגמת כוח רדואן של ארגון הטרור חיזבאללה).

גבול חכם וקטלני: השנה הגיע לסיומו אחד הפרויקטים החשובים, כשלפני תקופה קצרה, הסתיימו העבודות לבניית המכשול בגבול עם רצועת עזה לאחר כ- 3.5 שנים רצופות, כשהעבודה מתבצעת לפעמים גם תחת אש, במקביל החלו העבודות לבניית מכשול בגבול הצפון, צפי לסיום העבודות תוך כשנתיים.

צה"ל והשב"כ תפסו פעיל פח"ע

קרדיט: דן אסולין מקבוצת נציב  קרדיט לתמונה: דובר צה"ל