שוטרת לבנה הורשעה בהריגת צעיר אפרו אמריקאי

חבר מושבעים בבית משפט במינסוטה הרשיע שוטרת לבנה לשעבר בהריגה לאחר שגרמה למותו של צעיר אפרו אמריקאי כאשר ירתה לעברו באקדח ולא בטייזר באפריל האחרון.

אחרי 27 שעות של דיונים, כל 12 המושבעים בבית המשפט במיניאפוליס – אותו אולם שבו דרק שובין הורשע ברציחתו של ג'ורג' פלויד – קבעו כי קימברלי פוטר (49) אשמה בהריגה מדרגה ראשונה של דנטה רייט (20), עבירה שקובעת כי "ניתן היה לצפות כי ייגרם מוות או פגיעה גופנית חמורה עם הפעלת הכוח והאלימות". בנוסף, היא הורשעה בהריגה מדרגה שנייה בשל רשלנות. פוטר צפויה למאסר של עד 15 שנה.

התקרית התרחשה ב-11 באפריל בברוקלין סנטר שבפאתי מיניאפוליס, כ-20 ק"מ בלבד מהמקום שבו נרצח פלויד שנה קודם לכן. פוטר ושוטר נוסף עצרו את רייט, אב לילד בן שנה וחצי, בשל עבירת תנועה. השוטרים גילו כי יש נגדו צו מעצר פעיל, וכאשר ניסו לאזוק אותו, ניסה רייט להיכנס למכונית שלו.

פוטר הזהירה שהיא תפעיל נגדו טייזר, אולם במקום זאת היא שלפה את אקדח הגלוק שלה וירתה וכתוצאה מכך הוא נהרג. הסרטונים מהזירה הראו את פוטר מחזיקה את האקדח במשך חמש שניות לפני שפתחה באש, אז מבינה שהיא השתמשה בכלי הנשק השגוי ונפלה על הקרקע כשהיא בוכה ואומרת שהיא הולכת לכלא.

בעדותה בשבוע שעבר, טענה פוטר כי היא חששה לביטחונו של השותף שלה. "ניסינו למנוע מרייט לנסוע. הכל היה כאוטי", סיפרה השוטרת לשעבר שהודתה כי היא מעולם לא ירתה באקדח שלה קודם לכן וגם לא הפעילה את אקדח הטייזר.

Body-cam footage shows Arlington officer fatally shooting woman as he fires  at dog

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי      קרדיט לתמונה: דאלאס ניוז