איראן ממשיכה לערער את המצב בסוריה וגורמת נזק לתשתיות

בהמשך לחדירתה של איראן למערכות השלטון בסוריה, קבוצת האקרים איראנים פרסמה, לפני מספר ימים, מסמכים ממשלתיים שבהם נכתב כי מדובר ב"תוכניות של איראן לניצול הזדמנויות כלכליות בסוריה", על ידי חדירה לתשתית הכלכלית של המדינה השקועה במלחמת אזרחים כבר יותר מ-10 שנים.

על פי המסמכים, שקבוצת ההאקרים האיראנית המכונה "תבנדע'אן" – “تبندغان” שלחה לאתר האופוזיציה "רדיו זמאנה" – زمانة ,בשבוע שעבר, (הם הראו כי) איראן פעלה במהלך השנים האחרונות לניצול הפוטנציאל הכלכלי והמסחרי בסוריה, במיוחד בכל הקשור למשאבי טבע ותשתיות.
המסמך חשף, על פי דיווח של רדיו זמאנה, כי איראן פעלה להשתתף בפרויקטים כלכליים ובמיוחד בנמל טרטוס בסוריה ב-20%.

המסמך גם דיבר על המרדף של איראן אחר קרקעות חקלאיות, שדות נפט ומפעילי רשת סלולרית בסוריה.
איראן לא הסתפקה בהסתננות לצבא ולכלכלה הסורית, היא גם השתלטה ,במידה רבה, על וועדות הפיוס הלאומיות, שכן מיליציית "גדוד -47 "(המזוהה עם משמרות המהפכה האיראניים) הפועלת באזור הכפרי המזרחי של מחוז דיר אזור, מזרח סוריה, עומדת בפני מצב של חוסר יציבות וכמה אתגרים ,שהבולטים שבהם, הופיעו לאחרונה , עם עריקות קבוצתיות ואינדיווידואליות של לוחמים, ובריחתם לאזורים שבשליטת הכוחות הסוריים הדמוקרטיים (הכורדים), צפונית מזרחית לנהר הפרת.

דיר א-זור היא הצומת חשוב בנתיב הגשר היבשתי  טהרן, בגדאד, דמשק וביירות. המיליציות האיראניות השולטות במעבר אל-בוקמאל, שנמצא מול מעבר אל-קאים מהצד העיראקי, מעבירות משלוחי נשק ולוחמים. לסוריה, והמיליציות האיראניות מקלות על העברת הנשק המגיע מטהראן לכיוון דמשק, עד לבנון, שם בעל בריתה של טהראן הוא חיזבאללה. לא פעם תקפו מטוסים ישראלים את המפקדות ואת המקומות של המיליציות האיראניות, בדיר א-זור וכן בגבול לבנון-סוריה.
התקשורת דיווחה כי בעיר אל-בוכמאל שוררת מתיחות רבה עקב התעקשות המשטר ורוסיה להתבסס דווקא במעוז החשוב והגדול ביותר של משמרות המהפכה האיראניים (בעיר אל-בוקמאל). למרות שחאג' "סג'אד", סגן המפקד הצבאי של מיליציות משמרות המהפכה באל-בוכמאל, נפגש עם הגורמים הסורים המזוהים עם המיליציות האיראניות ,מאז תחילת ההתבססותם בעיר דיר א-זור, ומסית אותם לא לבצע את ההסדר, על רקע הבטחות להגדלת שכרם וזכויותיהם. הבטחות אלו ניתנו במהלך פגישה שהתקיימה ב-29 בחודש שעבר במטה המיליציה בשכונת "אל-ג'תף" באל-בוקמאל.

איראן לא הסתפקה בכל והכניסה כ-100 לוחמים עיראקים ממיליציית "אל-נוג'בה", ביום ראשון שעבר, דרך "מעבר מסילת הברזל" שבשליטת ה"גיוס העממי",לשטח סוריה  ובנוסף הכניסה מספר משאיות עמוסות בתחמושת, לקראת חתימת הסדרי סולחה עם גורמים מקומיים, והתרחשות של עריקות בשורות המיליציות האיראניות במעוזן החשוב ביותר.
חטיבה 47 היא אחת הפלגים הצבאיים החשובים ביותר המזוהים עם איראן בדיר א-זור, ורוב חבריה הם מבני הנוער שבאזור. הנסיבות אילצו אותם להצטרף לאותן מיליציות, כדי להימלט משירות חובה ומילואים בצבא סוריה, בנוסף לתנאים הכלכליים המשופרים להם הם זוכים.

משקיפים סבורים כי משטר אסד מתרעם על האיראנים ועל פעילותם הצבאית בסוריה, משום שהם גורמים לו נזק כלכלי רב, שכן מומחים מציינים כי אסד פיטר לאחרונה את מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה האיראניים בסוריה, מוסטפא ג'וואד ג'פארי. הנוכחות האיראנית בסוריה גורמת גם לתקיפות ישראליות על אזורים חיוניים בסוריה, האחרונה שבהן הייתה התקיפה הישראלית על אזור איחסון בנמל לטקיה.

קרדיט לתמונה :  CodeCarvings Piczard # FREE Community Edition