סבא"א: אנחנו רוצים לדעת איפה איראן מסתירה כל גרם של אורניום מועשר

בזמן שהמשא ומתן בווינה על המרוץ הגרעיני של איראן דוהר במהירות של  צב, הודיע ​​מנהל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, רפאל מריו גרוסי, היום, רביעי, ברשת אל-ערביה, כי שיחות הגרעין בווינה לא יצליחו אם לא יושלמו בדיקות אתרי הגרעין באיראן, וציין כי הנהנית הראשונה מבדיקת אתרי הגרעין היא איראן.

אחריות צד שלישי

בנוסף, הוא הבהיר כי בדיקת מתקני הגרעין של איראן נותנת ערבויות לצדדים האחרים, והצביע על כך שההצעה בווינה היא לחזור להסכם הגרעין מ-2015.

הוא גם אמר כי איראן הגבירה את פעילותה הגרעינית וחצתה את כל הקווים, והוסיף כי תפקידה של סבא"א הוא להבטיח שאיראן תעמוד בתנאי כל הסכם שניתן להגיע אליו.

כל גרם של אורניום

הוא גם ציין כי בדיקת מתקני הגרעין של איראן תקבע את אופי התוכנית האיראנית, והדגיש כי טהראן לא צריכה לסגור את הדלתות בפני פקחי סבא"א, והמשיך, "אנחנו רוצים לדעת היכן איראן מסתירה כל גרם של אורניום מועשר".

מאוחר יותר הודיעה סבא"א כי מצלמות יותקנו במתקן הגרעין של איראן בקראג', בימים הקרובים.

الوكالة الذرية: نريد معرفة أين تخبئ إيران كل غرام يورانيوم

'עסקה טובה'

שר החוץ האיראני , חוסיין אמיר עבדולהיאן, הודיע ​​היום, רביעי, כי ההסכם  עם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית הוא "הסכם טוב".

סוכנות הידיעות האיראנית – "תסנים" ציטטה את השר שאמר כי הסכם כזה "יכול להסיר חלק מהחששות לכאורה לגבי תכנית הגרעין למטרות שלום של איראן ולהוביל להמשך שיתוף הפעולה עם הסוכנות", בעוד איראן נסוגה מעמדתה הקודמת והסכימה להציב מצלמות מעקב חדשות עבור הסוכנות לאנרגיה גרעינית במתקן קראג'.

באותו הקשר, תחנת הטלוויזיה האיראנית – "אל-עלאם" ציטטה את עבדאללהיאן שאמר כי הצדדים האחרים הסכימו שהטקסטים החדשים שהציעה איראן צריכים להיות על השולחן.

الوكالة الذرية: نريد معرفة أين تخبئ إيران كل غرام يورانيوم

קרדיט לתמונה: אלערביה

מצלמות חדשות

רשת הטלוויזיה ציטטה מקור לא מזוהה, שתואר כמקורב למועצה העליונה לביטחון לאומי, שאומר שטהרן התירה מרצונה את התקנת מצלמות חדשות במתקן קראג'.

המקור הוסיף כי טהראן תשמור על המצלמות החדשות שיותקנו במתקן ה-TSA בעיר קראג'.

האו"ם קרא לצדדים הנוגעים בדבר לחזור להסכם הגרעין שנחתם ב-2015.

לאחר שנפסקו לחמישה חודשים, התחדש המשא ומתן העקיף בין איראן לארה"ב בסוף נובמבר בווינה, אך מתאם השיחות האירופי, אנריקה מורה, הגדיר את השיחות כקשות מאוד, והצביע על כך שיש כמה הבדלי גישה יוצאי דופן בין הצדדים. 

طهران تسمح طوعيا بنصب كاميرات جديدة في مجمع "تسا" بمدينة كرج