מבזקי חדשות ליום 16-12-21. מתעדכן

*- לישראל יש פצצות חודרות בונקרים המסוגלות לפגוע במתקני הגרעין באיראן .

ד"ר אהוד עילם, חוקר בטחון לאומי של ישראל, בעל דוקטורט בתחום.

" על מנת שישראל תוכל לבצע תקיפה יעילה על מתקני הגרעין של איראן, ישראל זקוקה ל 'מגה פצצות חודרות בונקרים' ומפציץ גדול כמו ה-B-52 כדי לשאת את הפצצות המיוחדות הללו . בהתחשב במרחק הגדול בין איראן לישראל ידרש גם תדלוק אווירי בדרכם ליעד .

אני מאמין שישראל תוכל לבצע תקיפה אווירית גם אם ארה"ב לא תספק את הציוד והחימוש הנדרש, אבל , זה יהיה קשה יותר ויוריד את סיכויי הצלחת המבצע . הייתי מציע וזה כפתרון אפשרי בהחלט , יתכן ויאפשרו למטוסים ישראלים לנחות בחשאי במדינה ערבית כדי לתדלק בדרך ולהמשיך אל המטרות . לגבי המגה פצצות המיוחדות , יצרני הנשק המתקדמים שלנו בישראל, יוכלו לספק לחיל האוויר את הפצצות המיוחדות הנדרשות הללו . "

*- מטוס תובלה של חי"א האיראני נחת היום בסוריה.

*- דיווח באל-ג'זירה על פי הפנטגון: 2 ספינות מלחמה אמריקאיות מצילות 5 מלחים איראנים לאחר שסירתם התפוצצה בים עומאן. כוחות ארה"ב העבירו מלחים איראנים לעומאן, סירה זו שימשה להברחת משלוח סמים.

*- ארקאס – מערכת טכנולוגית חדשה מבית אלביט מערכות‏:

*- החמאס יחשוף היום רקטה חדשה, רקטת אלבאסם, על שמו של מח״ט עזה בחמאס, באסם עיסא אשר חוסל בשומר החומות.

*- שגרירת ארה"ב באו"ם תומס-גרינפילד למועצת הביטחון של האו"ם-

" הפרובוקציות של איראן אינם תורמות להמשך קדום השיחות, איננו יכולים לאפשר לאיראן להאיץ את תוכנית הגרעין שלה ולהתעלם מהתקדמותה בפרוייקט הגרעין שלה. אני מצטערת לדווח לכם שזה בדיוק מה שנראה שקורה בשיחות JCPOA בווינה .

אני רוצה להבהיר, אני חוזרת ומדגישה כי מעשיה הפסולים של איראן אינם יכולים להוות מנוף כלשהו ליצירת לחץ כלשהו, במשא ומתן אותו הם מנהלים לאט הם רק יעצימו את החששות שלנו מפעילותיהם . אנו הגענו לצומת דרכים בה על איראן לבחור לאן היא מתקדמת מכאן , על העולם לדעת שארה"ב לעולם לא תאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני . "

*- חוכמת הפרסים ? לא בטוח…

זהו העמוד הראשון בעיתון היום (15.12) של טהראן טיימס.
בעמוד זה אפשר לראות בבירור את איומה של איראן כלפי ישראל בנקודות האדומות – יעד של אלפי טילים מאיראן לישראל.

אך האיראנים לא לקחו בחשבון (או שכן) שנקודות אדומות מופיעות גם בעזה, בערי הגדה ושאר הערים הערביות בישראל. קרדיט : יוסי אליעזר – 301 העולם הערבי בטלגרם

*- החמאס מציין 5 שנים לחיסולו של מוחמד אל-זוארי, בן 49, מהנדס מטוסים במקצועו ומפתח כלי טיס בלתי מאויישים בשרות החמאס שחוסל בפתח ביתו בעיר ספקס שבטוניס.

מיד לאחר מותו של אל-זוארי אמר דובר החמאס מושיר אל מסרי כי רק ישראל יכולה להרוויח מחיסולו וכי המוסד עומד מאחורי ההתנקשות במהנדס המטוסים. ישראל לא אישרה מעולם את דבר הפעולה ולא ייחסה שום ביטוי לדברי החמאס. (קרדיט: יוסי אליעזר – 301 העולם הערבי בטלגרם)

*- הערכה: יש מספיק זמן להכין אופציה צבאית נגד איראן.

הפרשן הצבאי של אתר נציב.נט – גיא א. מעיר : שום דבר לא באמת השתנה מבחינה צבאית או מודיעינית. אותן הערכות לגבי כמות אוראניום מועשר ויכולת הגעה תיאורטית לכמות הנדרשת לפצצה נכונות תמיד. הכל עניין של החלטה ולא של יכולת. זה נכון כבר עשור. גם הזמן לפצצה/הרכבה של שנתיים נותר באותו מרחק שהאיראנים החליטו עליו. אפילו המוכנות הצבאית/מוסדית נוצרה די כבעבר. קיימת ונצורה. האיראנים לא חצו סף ולא נדרשה התערבות.
מה שכן משתנה זה פיתוח יכולות שמקצרות את הזמן מהחלטה ומאפשרות הסתרה טובה יותר של פעולות בהמשך ולכן האיראנים מושכים זמן עכשיו כי זה המאניטיים שלהם. ללא פיקוח סבא"א וללא מחוייבות מלאה להסכם הם קופצים קדימה כמה שניתן עד להסכם שהם כנראה בסוף יתפשרו בו. זה קצת כמו משחק ״דג מלוח״…(ולא בגרסת משחק הדיונון).

*- הקואליציה הערבית מתחילה במבצע אווירי בצנעא לנטרול איום החות'ים: