משמרות המהפכה החלו להשתמש במל"טי "IRNA" לביצוע תקיפות נגד דאעש בסוריה

אתרי חדשות דיווחו כי משמרות המהפכה האיראנים החלו להשתמש במל"טי סיור ותקיפה מדגם "IRNA"  – "إرنا" במדבר חומס המזרחי, לראשונה באזור.

מקורות יודעי דבר אמרו לרשת החדשות הסורית – "עין אל-פורת", כי מל"ט זה הגיע בשבוע שעבר לנמל התעופה הצבאי T-4, מזרחית לחומס, לאחר שעשה את דרכו מאיראן דרך שטח עיראק.

רשת החדשות הסורית ציינה כי אחד המטוסים הללו הגיע לשדה התעופה כדי לבצע ניסויי טיסה בתנאי אמת כדי להעריך את יעילותו בלחימה בתאי דאעש באזור.

לפי המקורות, המטוס ביצע ,בשעות הבוקר של יום שני, 3 גיחות בציר הרי היאן – جبال هيان, דרומית מזרחית לחומס, ותקף עמדות לא מזוהות , לא ידועות תוצאות תקיפה זאת.    

לפי הרשת, מל"ט זה הגיע על סיפונה של משאית גדולה שהגיעה מעיראק דרך מעבר הגבול ,"הרכבת" ,הבלתי חוקי ומשם לעיר המחוז הסמוכה -אל-בוקמאל, והצביע על כך שהמשאית נכנסה תחת חיפוי צבאי של מיליציית "פאטימיון" ומשמרות המהפכה האיראנים.

המיליציות האיראניות הביאו בעבר 6 מל"טי סיור, והם נוסו בביצוע טיסות מודיעין וביצוע תקיפות על מטרות בהרי אלעמור – جبال العمور, אזורי חמאד והרי היאן במדבר חומס המזרחי. המל"טים האיראנים המריאו למשימותיהם משדה התעופה הצבאי טי-4 . 

קרדיט לתמונה: בלדי ניוז