הופעת מיליציה עיראקית "מיוחדת" במזרח סוריה והאפשרות להסלמה איראנית

אתמול דיווח האתר נציב נט כי מפקד כוחות משמרות המהפכה האיראנים במזרח סוריה –  חג' חוסיין שב מתדרוך ארוך באיראן וכי אנו צפויים להערכות מחדש של הכוחות האיראנים במזרח סוריה בהתאם לאסטרטגיה שהוכתבה מטהרן.

כמו כן צויין כי כבר בימים האחרונים החלו להתבצע שינוי הערכות  של המיליציות האיראניות במזרח סוריה בקרבת הגבול עם עיראק.

 

ובכן, לא נאלצנו להמתין זמן רב מדיי עד שנראה את תחילת השינוי בשטח .

היום כבר נודע על הגעת מיליציה עיראקית חדשה ו"מיוחדת" במינה למזרח סוריה ופריסתה באזור.

מקורות תקשורת מקומיים באזור מזרח סוריה אישרו כי מיליציה עיראקית חדשה נצפתה בעיר המחוז אל-בוקמאל, המכונה – מיליציית "רבע אללה" – "ربع الله",  לאחר שמפקד כוח קודס האיראני איסמעיל קאאני ביקר בעיר מספר ימים לִפנֵי.

באתר החדשות הסורי – "אלשרק ניוז" – "الشرق نيوز" דווח כי מיליציית "רבע אללה" העיראקית מורכבת מגדודים שפעלו בעבר במסגרת מיליציית "אסאייב אהל אל-חק" ו"חיזבאללה" העיראקית. גדודים עיראקים אלו נחשבו לכוח לוחם "חריף ביותר" (במקור) שפעלו במסגרת ארגון הגג של המיליציות העיראקיות – "הגיוס העממי" – אלחשד אלשעבי, שבדרך כלל גייסה לגדודים אלו לוחמים אנאלפביתים או לוחמים בעלי השכלה נמוכה.

גדודים אלו מחולקים לקבוצות קרב המשמשות להתקפות שטח באמצעות האלמנט האנושי, או כפי שהם מכונים  "לוחמים מתאבדים", ואילו החלק השני הוא "המדור (הפועל לפי משפט) הדתי" שנמצא בפיקודם של אנשי דת ומשימתו היא לתקוף מוסדות בידור ומועדוני לילה , והחלק השלישי מורכב מלוחמים שהתעמתו עם מפגינים בעיראק במהלך מה שנקרא מהפכת תשרין העיראקית.

גורמים יודעי דבר באזור מעריכים כי הופעתן של מיליציות אלו באלבוכמאל עשויה להצביע על הסלמה איראנית קרובה באזור.