היועץ לביטחון לאומי בבגדד: הסתיימה הלחימה וארה"ב תיסוג מעיראק

קאסם אל-עראג'י, האיש מספר 2 בארגון בדר,המשמש גם כיועץ לביטחון לאומי בממשלת עיראק, הודיע ​​ביום חמישי, 9 בדצמבר, 2021, על סיום משימות הלחימה של כוחות הקואליציה הבינלאומית ונסיגתם הרשמית מעיראק.
בציוץ באתרי הרשתות החברתיות "טוויטר", "אל-עראג'י" הצהיר: "היום סיימנו את סבב הדיאלוג האחרון עם הקואליציה הבינלאומית, שהתחלנו בשנה שעברה, כדי להכריז רשמית על סיום משימות הלחימה של כוחות הקואליציה ויציאתם מעיראק".
הוא הוסיף כי: "הקשר עם הקואליציה הבינלאומית יימשך בתחום ההכשרה, הייעוץ וההעצמה".
נסיגה זו מגיעה לאחר כמעט שנה של דיונים עם הקואליציה הבינלאומית על מנגנון יציאת הכוחות הלוחמים מהמדינה. לאחר שוושינגטון ובגדד סיימו באוגוסט האחרון את הסבב הרביעי והאחרון, שכלל הסכמה על נסיגת הכוחות הלוחמים הזרים מעיראק עד סוף השנה הנוכחית.
הצדדים הסכימו "להמשיך לקיים את הישיבות הקבועות שלהם באמצעות פגישות עתידיות עם קבוצת התיאום הביטחוני העיראקי לצורך השלמת הדיון בצעדים הנותרים להשלמת המעבר של כוחות הקואליציה לתפקיד לא-קרבי ,עד המועד שנקבע עבור זה ,בסוף השנה הזו".

הערה ברקע הידיעה: בזאת מכשיר היועץ לביטחון לאומי העיראקי, שנאמנותו נתונה כל כולה, ובראש ובראשונה, לאיראן , את ההשתלטות האיראנית המלאה על המדינה מבלי שכוחות זרים יפריעו או יסכלו כוונה זאת .

גם האמריקאים הבינו את כל מהלך המו"מ כפי שהכתיב היועץ לבטחון לאומי העיראקי , אך לאור רצונו של הנשיא ביידן , להתנתק, לפחות חלקית, מהאזור ולמקד את מאמצי ארצו לכיוון סין , הם וויתרו על הרבה נקודות שבימים אחרים ובהנהגה אחרת , הסכמות שכאלו לא היו עוברות.

בכייה לדורות.

קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות