חשיפה – שרשרת האספקה של חזבאללה

במשך שנים כוח קדס האיראני מנסה להבריח אמל״ח רגיש לידי המיליציות התומכות באיראן ובראשן – חזבאללה בלבנון.
יחידה 190 של כוח קדס  שאחראית על הברחות האמל״ח פועלת בשיתוף פעולה עם שלוש יחידות של חזבאללה בלבנון שאחראיות על שינוע, לוגיסטיקה ואחסנת האמל״ח האיראני הרגיש שאמור לעבור ללבנון.

 

אז מי הן שלושת היחידות האלו?

יחידה 108 – היחידה אחראית לשינוע האמל״ח האיראני הרגיש שמאוחסן בסוריה, ציוד טכנולוגי מיוחד ותשתיות מיוחדות העתידות לעבור לחזבאללה בלבנון.
בראש היחידה עומד חאג׳ פאדי הלוא הוא מחמד קציר.
קציר נולד ב12.2.1967 (בן 54) בעיירה דיר קאנון שבדרום לבנון.
משרדי היחידה ממוקמים בבירה הסורית דמשק והיא פועלת בשיתוף פעולה הדוק עם כוח קדס האיראני וצבא אסד.

היחידה מחולקת לשני תאים כאשר תא אחד פועל באתרי אחסנת אמל״ח במרחב דמשק, כמו בערים דומא ועדרא הסמוכה לשדה התעופה הבינלאומי בדמשק.
התא השני פועל באזור המערבי יותר בסוריה כמו בערים חלב, חומס, טרטוס, חאמה ועוד.

עפ״י דיווחים זרים, בינואר 2010 זיהה ארגון ביון זר הברחת 26 רקטות M-6002 שהגיעו מאיראן לשדה התעופה הבינלאומי בדמשק, הרקטות האלו הן הרקטות אשר מוסבות ע״י חזבאללה לרקטות מדויקות.
ההברחה נוהלה בידי יחידה 108, חלק מהרקטות הועברו לשטח לבנון.

יחידה 112 – היחידה אחראית לפזר את האמל״ח האיראני הרגיש המוברח משטח סוריה בתוך בסיסי חזבאללה בלבנון, בעיקר בבקאע שבצפון-מערב לבנון.
פיזור האמל״ח האיראני מבוצע ע״י שיירות של משאיות המפזרות אותו בבסיסים השונים כולל בנמל בירות.
בנמל בירות אחראית יחידה 112 של חזבאללה על ההאנגרים 9 ו-12 – באוגוסט אשתקד אירע אסון אדיר שבו פיצוץ בהאנגר 12 בנמל בו אוחסן מצבור אמוניום חנקתי שנועד לשמש את חזבאללה לייצור אמל״ח הוביל להרס ברחבי בירות ולמאות הרוגים.

יחידה 100 – ביחידה נמצאים פעילי חזבאללה ומומחים איראנים הנעים בתכיפות רבה על ציר לבנון-סוריה-איראן על מנת להתאמן בשטח איראן בשימוש באמל״ח האיראני המתקדם כמו טילי פאתח 110.

קרדיט:  עולם החדשות בטלגרם