"ניו יורק טיימס" חושף פרטים חדשים על ביקורם לאחרונה של יהודים בדמשק

בתחילת חודש נובמבר האחרון דיווחה סוכנות הידיעות הטורקית אנאדולו, שציטטה כלי תקשורת ישראליים, שאמרו כי "12 יהודים אמריקאים ביקרו בבירת סוריה, דמשק, באישורו ובהגנה של המשטר הסורי, ובניסיון לצאת מבידודו ולשפר את תדמיתו". קבוצת התיירים היהודית מנתה 6 גברים ו-6 נשים.

היום , העיתון האמריקני "ניו יורק טיימס" חשף פרטים חדשים בנוגע לביקור שערכו מספר יהודים קודם לכן בעיר דמשק, שבשליטת משטר אסד.  

העיתון ציין כי הביקור בדמשק היה למעשה טיול משפחתי ולא היה קשור לשום מסיבה, וציין כי היהודי "ג'אגאתי" – "جاجاتي" מחזיק באזרחות הסורי בעודו מתגורר בניו יורק מאז שנת 1996 וכי הוא ומשפחתו דוברים את השפה הערבית היות ובעבר גרו בדמשק והיגרו ממנה.

ה"ניו יורק טיימס" ציטט את העיתונאי הסורי עיסאם חורי שטען כי משטר אסד ניסה, באמצעות ביקור זה, להעביר מסר ששיש להעדיף אותו בשלטון בסוריה, על פני המורדים, כדי לקבל תמיכה בשיקום סוריה ההרוסה לאחר מלחמת אזרחים שפרצה במדינה ונמשכת יותר מ-10 שנים.

על פי דיווחים בעיתונות, מספר היהודים שחיו בסוריה בתחילת שנות החמישים של המאה הקודמת הגיע לכ-30,000, רובם היגרו לישראל לאחר מלחמת ששת הימים.

מספר אמצעי תקשורת מקומיים בסוריה ובמדינות ערב טענו בעבר כי נשיא סוריה – בשאר אלאסד נפגש, בסוף שנה שעברה , עם משלחת ישראלית רמת דרג , בתיווך רוסי , בבסיס חיל האוויר חמיימים שבצפון מערב סוריה, והנמצא בשליטה רוסית מלאה. בפגישה זו נבדקו דרכי התקרבות אפשריים בין סוריה וישראל.

יהודים אמריקאים ממוצא סורי סועדים במסעדה מסורתית בדמשק:

اليهود يعودون الى دمشق..مشاركة في حملة الانفتاح على الأسد؟

 

קרדיט לתמונה: טוויטר