הקואליציה הערבית בתימן: השמדנו אתר סודי איראני להרכבת טילים בליסטיים

הקואליציה הצבאית הערבית בראשות סעודיה הנלחמת בתימן הודיעה, עם שחר שלשום, כי תקפה "אתר סודי" שהיה שייך למומחים של משמרות המהפכה האיראניים בתוך הבירה צנעא, שבשליטת המיליציה החות'ית.

הקואליציה הצהירה  כי היא הרסה אתר להרכבה ואחסון טילים בליסטיים בתוך הבירה צנעא וכמו כן הרסה בתי מלאכה להרכבת טילים בליסטיים" בבסיס אלדילמי – الديلمي, הסמוך לשדה התעופה של צנעא.

הקואליציה אישרה כי נקטה באמצעי מניעה כדי לא לפגוע באזרחים ומתקנים אזרחיים מנזק היקפי, כך לפי הטלוויזיה הרשמית – "אל-אחבריה" הסעודית.

מנגד, סוכנות הידיעות סבא של החות'ים דיווחה היום, שלישי, כי "מטוסי הקרב התוקפניים ערכו 4 תקיפות על הבירה צנעא.

מקור ביטחוני חות'י אמר לסוכנות הידיעות התימנית (סבא) כי מטוסי הקרב תקפו את שדה התעופה הבינלאומי בצנעא בשלוש גלים.

המקור ציין כי המטוסים תקפו את אתר "הגן של 21 בספטמבר", מבלי לציין אם היו אבדות בנפש בקרב האזרחים במקום או בקרב אנשי הצבא שהיו באזור האתר המותקף.   

הקואליציה בראשות סעודיה הובילה התערבות צבאית בתימן במרץ 2015, לאחר שהחות'ים כבשו את רוב האזורים הצפוניים של המדינה, ואילצו את נשיא המדינה, עבד רבו מנצור האדי, לחפש מקלט בסעודיה.

נכון לעכשיו, החות'ים מבקשים לשלוט במחוז מאריב העשיר בנפט, שהוא המעוז האחרון של הממשלה הלגיטימית בצפון המדינה, וכך הדבר יחזק את מעמדה של הקבוצה הנתמכת על ידי איראן בכל משא ומתן עתידי לסיום המלחמה במדינה.

על פי דיווחים של ארגונים הומניטריים ובינלאומיים, הסכסוך הקשה גבה את חייהם של עשרות אלפים וגרם לעקירת  מיליונים מביתם, וגרם למשבר ההומניטרי החמור ביותר בעולם, כך קבע האו"ם.

כ-20 מיליון בני אדם במדינה תלויים בסיוע הומניטרי, בעוד כשני מיליון ילדי תימן סובלים מתת תזונה חריפה.

قناة العربية | #التحالف: استهدفنا موقعا سريا لخبراء الحرس الثوري الإيراني  داخل #صنعاء

קרדיט לתמונת השער: הקואליציה הערבית