ישראל חושפת פומבית את מפקד מערך התצפיות של חטיבה 90 בגולן הסורי

דובר צה"ל בערבית אביחי אדרעי, חושף פומבית את מפקד מערך התצפיות בחטיבה 90 של הצבא הסורי:

הכירו את בשאר אלחסין, קצין בדרגת סרן בצבא הסורי, המפקד על פלוגת התצפיות ופלגת הסיורים בחטיבה 90.

Image

חטיבה 90 הינה חטיבה עצמאית בצבא הסורי הכפופה ישירות למטכ"ל בדמשק. שטח גזרת הפעולה של החטיבה הינו מקונייטרה בדרום ועד מפגש הגבולות ישראל-לבנון-סוריה בצפון.
בשאר, תושב שכונת עיכרמה שבעיר חומס.
בשאר משמש כחולייה מקשרת בין מפקדת הדרום של חיזבאללה לגיס 1 של הצבא הסורי.

בשאר נמצא בשיתוף פעולה הדוק עם חאג' האשם, הלא הוא אחראי מפקדת הדרום של חזבאללה ועם בנו, ג'ואד האשם – האחראי על אזור דיוויזיה 7 במפקדת הדרום שבצבא סוריה. מפקדת הדיוויזיה הותקפה רשמית ע"י ישראל לפני שנה בתגובה לחשיפת זירת מטענים ברמה"ג.

מתוקף תפקידו בפלוגת התצפיות של הצבא הסורי, עורך בשאר סיורים בעמדות התצפית הנמצאות בסמוך לקו החזית (קו אלפא) , אזור שבהסכמים לאחר מלחמת יום כיפור ב-1974 הוחלט כי הוא מפורז מנוכחות צבאית סורית.

בנוסף מלווה בשאר פעילי חזבאללה לפעולות סיור בעמדות התצפית השונות, מתאם את הגעתם למקום ומעת לעת לאחר תקיפות ישראליות במרחב עוזר לתקן ולשפץ עמדות תצפית של חזבאללה במרחב, ולעיתים אף עמדות איראניות במרחב.
לעיתים קרובות חיזבאללה משתמש בעמדות התצפית של הצבא הסורי ע"מ לבצע את פעולות איסוף המודיעין שלו, במסווה סורי.

אדרעי מאשים את בשאר וחטיבה 90 של הצבא הסורי בשיתוף פעולה עם איראן וחזבאללה על חשבון המצב ההומניטרי של תושבי רמה"ג הסורית ותוך ניצול חוסר המשילות במרחב.

אדרעי חתם את החשיפה בכך שישראל עוקבת מקרוב אחר הנעשה בצידו השני של הגבול ומטיל את האחריות על המשטר הסורי על כל פעילות טרור המתבצעת משטח סוריה כנגד ישראל.

זו הפעם הראשונה בה צה"ל מתייחס רשמית ותקשורתית לשת"פ בין חטיבה 90 לחזבאללה ואיראן. עד כה ראינו התייחסות כזו בכרוזים שגרתיים שהוטלו ברמה"ג הסורית לאחר תקיפות צה"ל כנגד תיק הגולן.
צה"ל מעלה רמה באיומיו ובניסיונו לעצור את השת"פ בין חטיבה 90 לחזבאללה ואיראן בדרכים רכות, לפני שיצטרך לנקוט בפעולות קינטיות כנגד האישים עצמם.

יש לציין עוד כי חטיבת הקו השניה של צבא סוריה, חטיבה 112 מדיביזיה 5 , מחזיקה את קו הגבול מקונייטרה בצפון עד למפגש הגבולות ישראל-ירדן-סוריה. החטיבה החליפה בקו את חטיבה 61 שנשחקה בלחימה נגד המורדים ודאעש וכל הגזרה שהחזיקה בה נכבשה על ידי המורדים אך השליטה הוחזרה בשנת 2018 . 

גם חטיבה זאת נמצאת תחת שליטה איראנית ועושה בה שימוש על מנת לאסוף מודיעין טקטי מתוך השטח הישראלי.

Naqib Bashar al-Hussein, commander of Syrian Arab Army 90th Brigade's reconnaissance company, is seen next to leading Hezbollah commander who goes by Jawad Hashem, along the Syrian-Israeli border, in an undated photo released by the military on November 25, 2021. (Israel Defense Forces)

קרדיט : ערוץ הטלגרם האיש החושב  קרדיט לתמונות: דובר צה"ל