הדור הבא של ההאקרים "לא יהיו פושעים" על פי חוקי סין

המפלגה הקומוניסטית הסינית "ממקצעת" את הריגול על ידי אימוץ צעד ממשלתי המסתמך על בוגרי אוניברסיטאות מיוחדות ומנתקת קשרים עם "פושעים" בתחום זה.

דיווח מאתר " TechCrunch " קובע כי בייג'ין פיתחה מדיניות חדשה מאז 2015 המסתמכת על החלפת ההאקרים הפועלים עבורה בבוגרי אוניברסיטאות אחרים המוגנים על ידי משרד הביטחון הסיני.

בהשראת הניסיון של יוזמת החינוך הלאומית לאבטחת סייבר בארה"ב, המפלגה הקומוניסטית הכריזה על בניית בסיס לאומי חדש לכישרון וחדשנות בתחום אבטחת הסייבר בווהאן.

היוזמה הסינית מסוגלת להכשיר 70,000 איש מדי שנה.

בשנת 2017, המינהל המרכזי של מרחב הסייבר בסין הכריז על מענק לבתי ספר לאבטחת סייבר ברמה עולמית, והתוכנית מפקחת על 11 בתי ספר באותו אופן שבו כמה סוכנויות ממשלתיות בארה"ב מפקחות על אוניברסיטאות כמרכזי מצוינות אקדמית למקצועות הגנת הסייבר.

הדו"ח של האתר מצביע על כך שסין מבקשת להכשיר גם צוותי פריצה ממשלתיים על מנת לשרת את מסע הפחתת השחיתות של נשיא סין שי ג'ינפינג, לאחר שהטיהור האחרון של שי הראה את הסכנות מאחורי פעולות של כמה פקידים שניצלו את משאבי הממשלה כדי להעשיר את עצמם.

כדי להימנע מהעמדה לדין, שירותי הביטחון הסיניים ייפטרו מהקשר שלהם עם האקרים סודיים ויעסיקו ישירות האקרים "רישמיים" כדי לרגל אחר פקידים מושחתים.

למרות הבעיות שגרמו, משרד הביטחון הסיני לא פעל נגד כמה פושעי סייבר על מנת להסתיר את פעילות הריגול שלהם, אך הודות למדיניות החדשה, המשרד הסיני יוכל לנהל את פעולות הריגול גם בתוך הממשל עצמו באמצעות סוכנים מקצועיים.

הדו"ח חוזה האטה בשנים הקרובות בפשעי סייבר הקשורים לסין, אך ריגול וגניבת קניין רוחני יעלו תחת המדיניות החדשה של בייג'ין לשכור האקרים מקצועיים.

מדינות מערביות מתלוננות לעתים קרובות על התקפות סייבר של האקרים הקשורים לסין.

סוכנות הביון המרכזית והבולשת הפדרלית (FBI) גילו עשרות מקרים של ריגול תעשייתי או צבאי מטעם סין בשנים האחרונות. כמו כן, שירותי הביון האמריקאים מאשימים את סין בכך שהיא עומדת מאחורי מספר מתקפות סייבר נגד מוסדות וחברות אמריקאיות.

مواقع التواصل الاجتماعي سحر الغرب الذي انقلب عليه | | صحيفة العرب

קרדיט לתמונה: אלערב