איראן מציפה את השוק הסורי בסחורות בעלי איכות ירודה ביותר

איראן חזרה להפעיל מפעלים להרכבת מכוניות וטרקטורים בסוריה, לאחר שהוועדה הכלכלית בראשות ממשלת המשטר סללה את הדרך לכך, באמצעות המלצות להפעיל מחדש את המתקנים שנתקעו או לייבא טרקטורים ומכוניות משומשות.

העיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" ציטט מקורות עלומי שם שאמרו כי איראן היא בלעדית בשוק הסורי, על ידי ייצוא כלים משומשים (גרוטאות), או יצוא מחדש של סחורות סיניות מזוייפות, מה שהפך את השוק הסורי לשוק של "גרוטאות" למוצרים עם מפרט גרוע ומחירים זולים, בעיקר דברי חשמל וכלי עבודה, כלי בית ומזון.

שר התעשייה של המשטר הסורי, זיאד סובהי סבאח, שוחח עם משלחת של חברת הרכב הסורית-איראנית "SAIPA", המבקרת בימים אלה בדמשק, על האפשרות לשיתוף פעולה בין שני הצדדים במטרה לייצר טרקטורים בשני שלבים, כאשר הראשון יהיה הרכבה של חלקי טרקטור מוכנים.

הכלכלן הסורי, חוסיין ג'מיל, אמר לעיתון כי איראן מנצלת את הדרישה בשוק הסורי לאחר המצור והסנקציות, לייצא מוצרי צריכה עם מפרט נמוך, בנוסף לחיזוק נוכחותה במתקנים המשותפים המושעים, במיוחד בחברות  Saiba ו-Siamco, המצביעים על חזרת הרכבת המכוניות האיראניות עם חברת "Siamco", אשר הוקמה מאז 2007 אך פעילותה הופסקה מאז 2019.

ג'מיל מפנה את תשומת הלב לכניסת סחורות ומוצרים איראניים עם מותגים מזויפים ומפרט גרוע עבור פאנלים לאנרגיה סולארית, לאחר שממשלת אסד נפתחה למגזר זה ועודדה אנרגיה חלופית בעקבות הפסקות חשמל והקושי לספקו למפעלים ולבתי האזרחים לאחר הירידה ביבוא הדלק.

לפי הצהרותיו של מנכ"ל חברת התערוכות הבינלאומיות האיראנית, חסן זמני, התערוכה הכלכלית הבלעדית ל-164 חברות איראניות תושק בין ה-29 בנובמבר ל-3 בדצמבר, במטרה לחתום על חוזים והבנות, אותם הגדיר כחשובים.

באמצעות התערוכה מבקשות חברות איראניות לחתום על חוזים והבנות, התורמים באופן חיובי להתפתחות סוריה, ולהציג את מה שהשוק צריך מבחינת ציוד רפואי, חומרי בנייה וחומרי בניין, עיצובים אדריכליים, כלים חקלאיים, נפט, גז ופטרוכימיה,  בנוסף למזון, טקסטיל, מכוניות ואחרים.

קרדיט: https://baladi-news.com/