לאחר התקפות "אל-טנף" ו"האזור הירוק", איראן מתגאה במל"טים המתאבדים שלה

ביום רביעי האחרון, 10 בנובמבר, פרסמה התקשורת האיראנית צילום וידאו שלדבריה היה ניסוי מוצלח של מל"ט מתאבד "ארש" – "آرش" (קשת).

ההקלטה הראתה את שיגור המל"ט  המתאבד "קשת" דרך רכב צבאי נע, ואדם שלט בו ופוצץ אותו ביעד שצוין.

כלי תקשורת באיראן ,בהתייחס להקלטה, דיווחו כי המל"ט המתאבד האיראני "ארש" הצליח לפגוע במדויק במטרתו לאחר שעבר מרחק רב, כחלק מהתצוגה המרכזית של תמרוני "זולפיקר 1400".

במשך חודשים התריעו גורמי המודיעין והצבא האמריקני מפני הסכנה הנשקפת ממל"טי ההתאבדות האיראניים הללו.

ב-CNN אומרים שכלי הטיס הללו אינם מסתמכים על הכוונה מרחוק של מטיס הכלי , אלא כמה כלי טייס קטנים בעלי כנף קבועה משתמשים במערכת המיקום הגלובלית (GPS), מה שהופך אותם ל"פחות גלויים" למערכות המעקב האמריקאיות.

מל"ט ה-Arch ,המלא בחומרי נפץ ,החדש מגיע בגדלים שונים עם יכולת לשאת עד 30 ק"ג של חומר נפץ.

ההתקפה על אל-תנף בסוריה

ב-22 באוקטובר הותקף בסיס אל-תנף בדרום-מזרח סוריה ע"י "מל"טים מתאבדים". גורמים אמריקאים אישרו כי התקיפה באל-טנף בוצעה ע"י "כלי טייס איראניים", אך "הם לא שוגרו מאיראן".

בזמנו, גורמים רשמיים העריכו כי "חמישה מל"טים עמוסים בחומרי נפץ פגעו באתר של כוחות ארה"ב ולוחמי אופוזיציה סוריה בבסיס הצבאי אל-תנף.

לא היו דיווחים ,בזמנו ,על הרוגים או פצועים כתוצאה מהתקיפה, בעוד שפיקוד המרכז האמריקאי "סנטקום" אישר כי לא היו נפגעים בקרב הכוחות האמריקאים.

דובר הפנטגון ג'ון קירבי סירב לחשוף פרטים כלשהם כשנשאל על הדיווח ב-Associated Press במסיבת עיתונאים, ביום שני שעבר, ורק אמר כי "זו הייתה מתקפה מורכבת, מתואמת ומכוונת", וציין כי ארצות הברית הייתה עדה להתקפות דומות על ידי מיליציות שיעיות בגיבוי אירן.

כטב"מים פגעו ב"אל-קזמי"

ראש ממשלת עיראק, מוסטפא אל-קאזמי, היה נתון לניסיון התנקשות בבירת עיראק, בגדד, בחצות שבין שבת הלראשון, לאחר שביתו הפרטי בבירה הותקף באמצעות מל"ט מתאבד.

מל"ט טס במוצאי שבת, 6 באוקטובר, בקרבת מגוריו של אל-קזמי באזור הירוק בבגדד, במשך כ-3 דקות, כך שצוות ההגנה על המתחם החל לירות לעברו כדי להפילו, אך הוא לא הצליח לעשות זאת, ובעודו מתקרב לבית, הגבירו צוות האבטחה את הירי לעברו אך כלי הטייס הצליחו להפיל את מטענם.

המל"ט תקף את ביתו הפרטי של אל-קזמי באזור הירוק, שהיה בעבר ארכיון מסמכים עיראקים שעמד בראשו. הבית גם ממוקם בסמוך לביתו של ראש הממשלה לשעבר נורי אל-מאלכי.

המקורות אישרו אז כי ראש הממשלה לא נפגע, אך חברי צוות האבטחה שלו נפצעו בדרגות שונות, ונגרם נזק למכוניות המשוריינות של שיירתו.

ארצות הברית של אמריקה גינתה את הניסיון להתנקש בחיי ראש ממשלת עיראק מוסטפא אל-קזמי, ותיארה אותו כ"פעולת טרור ברורה".

קרדיט לתמונות: סוכנות הידיעות האיראנית