בשאר אל-אסד יבקר באיחוד האמירויות בקרוב.. ונסראללה ביקר בסוריה

מקורות בתקשורת הסורית מסרו כי ראש המשטר הסורי, בשאר אל-אסד, מתכוון לבקר באיחוד האמירויות הערביות במהלך החודשיים הקרובים.

אתר החדשות הסורי –  "Syria TV" דיווח עוד כי שר החוץ של איחוד האמירויות, עבדאללה בן זאיד, מסר לאל-אסד הודעה מיורש העצר האמירי, מוחמד בן זאיד, בה הוא הבטיח לו את תמיכתו  וכי ארצו פועלת להאיץ את חזרת סוריה לליגה הערבית.

בשאר אל-אסד קיבל הזמנה לבקר באבו דאבי, ומועד ביקורו של אל-אסד באבו דאבי נקבע לחודשיים הקרובים.

מקורות סורים חשפו כי המזכ"ל של מיליציית חיזבאללה הלבנונית, חסן נסראללה, ביקר בשבוע שעבר בבירת סוריה, דמשק, ופגש את בשאר אל-אסד.

נסראללה דן עם אל-אסד בנושא הגבול ובאפשרות של פריסת פעילי חיזבאללה ללא תלות בכוחות האיראניים, שהתפשטותם בסוריה הוגבלה, בעיקר בדרום המדינה ובסביבות חומס, על מנת לצמצם את היקף המטרות שישראל יכולה לתקוף.

שני הצדדים הסכימו להסיט את נתיב העברת הנשק למעברי גבול באזור ג'בל א-שייח' (معابر جبل الشيخ), בתנאי שחיזבאללה יאבטח אותם.

נסראללה ביקר בחשאי במקדש סיידא זינב בדמשק לאחר חצות ביום חמישי שעבר, ואז חזר לבירת לבנון, ביירות.

ביום שלישי האחרון ביקר שר החוץ של האמירויות בדמשק, במהלכו נפגש עם ראש המשטר הסורי, בשאר אל-אסד, בהתפתחות שהיא ראשונה מסוגה מאז ניתוק היחסים עם המשטר ב-2011.

ראוי לציין כי דובר משרד החוץ האמריקאי, נד פרייס, הביע את חוסר שביעות רצונה של ארצו מביקור זה והדגיש כי ארה"ב לא תנרמל את היחסים עם המשטר.

موقع ستيب نيوز | مصادر لبنانية تكشف عن زيارة عاجلة أجراها #حسن_نصرالله  لبشار #الأسد بدمشق.. ومسؤول لبناني يوجّه رسالة غاضبة