התגברות התקיפות הישראליות בסוריה. דעה

בחודש האחרון קשה שלא לשים לב להתגברות תדירות התקיפות הישראליות בסוריה.
התקיפות מכוונות לעבר מטרות בתדמר, רמה"ג הסורית, מערב ועומק סוריה, בשעות הלילה ואף באור יום.
התקיפות מכוונות לעבר תשתית תיק הגולן, השת"פ בין צבא סוריה לאיראן, ייצור אמל"ח עבור חזבאללה והברחת אמל"ח רגיש לשטח לבנון, במיוחד מתחום הנ"מ.
בחלק מהתקיפות האחרונות אף טיל נ"מ לא שוגר לעבר הטילים התוקפים, מה שמצביע על תקיפה שקטה, מהירה ובלתי צפוייה.

ניתן לתרץ את רצף התקיפות בסיבות רבות, או פשוט בכך שציר הרשע הגביר את עצימות פעילותו במרחב ולכן במקביל לכך עצימות הפעילות כנגדו התגברה.
הוכחה לכך ניתן היה לקרוא בערוץ "אלחורה" האמריקאי, שם פורסם השבוע מפי 'מקור מודיעיני' כי "איראן ממשיכה במאמציה לנסות להבריח אמל"ח לסוריה אך ללא הצלחה, ולכן מחפשת דרכים אחרים לממש זאת".

עפ"י המקור, בעבר איראן הייתה מנסה להבריח ללבנון וסוריה אמל"ח דרך מטוסים אזרחיים שהיו מגיעים מאיראן לנמל התעופה הבינלאומי בדמשק ומשם הציוד היה מועבר לסוריה. היום ציר זה כמעט ולא עובד בעקבות התקיפות הישראליות בשדה"ת מעת לעת המכוונות כנגד הברחות האמל"ח – מה שהביא לשריפת הציר ולסיכולו.

בעקבות כך באיראן עברו להברחת אמל"ח בציר היבשתי דרך מעבר אלקאים שעל גבול סוריה-עיראק, משם האמל"ח היה עובר לסוריה ולעיתים אף ללבנון.
בציר ההברחות אותו מנסים לפתח משמרות המהפכה של איראן אמור לעבור אמל"ח רגיש כמו טילי קרקע-קרקע וכטב"מים לטובת פריסתם בסוריה ואף בלבנון.
האמל"ח מוסלק בתור שיירות הנושאות סיוע הומניטרי ומזון עבור סוריה.

הציוד המוברח מיועד עבור שני ארגונים:

• ארגון בהובלת עלי עסאף, אזרח לבנוני הפועל עבור כוח קדס לטובת הכנת וחימוש מיליציות איראניות וכוחות עם יכולות רקטיות הפרוסים בתדמור, חלב ודמשק, ע"מ להפעילם בעת הצורך כנגד ישראל.
משפחת עסאף זו משפחה ענפה היושבת בתדמר ופועלת עבור כוח קדס ע"מ להבריח אמל"ח למיליציות האיראניות בסוריה ולעיתים אף לחזבאללה בלבנון.
ח'לף אלעסאף, קרוב משפחתו של עלי נהרג ב12.7.2021 בפיצוץ מטען שהוטמן במכוניתו במדבר תדמר.

• דיוויזיית האמאם אלחסין, פועלת לאחרונה בעומק סוריה ומורכבת מכוחות שאינם סורים וכוללת אלפי פעילים.
המליציה פועלת בסוריה ובעיראק ואף סייעה לצבא סוריה במלחמתו כנגד המורדים במדינה.

למרות כל ניסיונות ההברחה של איראן, ברשות המליציות בסוריה רק עשרות בודדות של טילים שהוברחו מאיראן, מה שמצביע על כישלון ההתבססות האיראנית בסוריה.

גם את ציר ההברחות החדש של כוח קדס ישראל דואגת לסכל בשת"פ אמריקאי עפ"י דיווחים זרים, כשמעת לעת מתבצעות תקיפות לעבר שיירות 'תמימות' בגבול עיראק-סוריה.

בעניין העברות האמל"ח מתחום הנ"מ, אלו דברים שאומר היום שהב"ט בני גנץ: "בהיבט המבצעי – אנחנו פועלים באופן נרחב מול ניסיונות התעצמות, וניסיונות להפר את האיזון במרחב. לא נאפשר הצטיידות באמל"ח שיפגע בעליונות הישראלית באזור על ידי חיזבאללה ושלוחי איראן הנוספים במרחב".

תמונה

קרדיט : ערוץ הטלגרם "האיש החושב" – @thethinkingman קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות