כבוד לקרבנות השואה בלב לבה של בירת הרייך לשעבר בגרמניה ? הצחקתם אותם!

מפקדת משטרת ברלין, ברברה סלוביק, התנצלה היום אחרי שנחשפו צילומים של שוטרים מבצעים אימוני כושר על האבנים של אנדרטת השואה בבירת גרמניה.

היומון ברלינר צייטונג פרסם תמונות שבהן נראו שוטרים במדים ועם כלי הנשק שלהם כאשר הם מבצעים שכיבות שמיכה על אחת מתוך 2,711 האבנים של האנדרטה לזכר היהודים שנרצחו בשואה. ההוראות באתר אוסרות על ריצה, רעש, עישון ומעשים נוספים שאינם מכבדים את המקום.

לפי העיתון, הצילומים הם מתוך סרטונים שככל הנראה תועדו על ידי השוטרים עצמם באמצעות הטלפונים הניידים, והתרגילים בוצעו כאשר השוטרים נשלחו לאזור בשל הפגנה שהתקיימה ביוני האחרון.

"ההתנהגות של עמיתינו אינה מכבדת את מה שהאנדרטה הזו מייצגת ואינה תואמת את הכבוד שעלינו להפגין כלפיה", מסרה מפקדת המשטרה סלוביק, שהורתה על פתיחת חקירה. "עבורי, זה פוגע בזכר הנרצחים".

גם באיגוד השוטרים גינו את המעשה. "אי אפשר לתרץ את ההתנהגות של עמיתינו בהסבר של טעם רע", נאמר בהודעה. "אנדרטת השואה אינה מגרש משחקים. המעשה הבלתי מוסבר הזה לועג לרצח העם של מיליוני בני אדם ורומס את הערכים של משטרת ברלין. כנראה שגם בתוך המשטרה יש מה להשלים בתחום של חינוך פוליטי".

"לא נשמע כדבר הזה", אמרה בזעם לאה רוש, יו"ר קבוצת התמיכה של האנדרטה ואחת היוזמות של הקמתה. "אני המום", הוסיף אובה ניומרקר, יו"ר קרן הזיכרון ליהודי אירופה שנרצחו בשואה. "השואה ופשעי הנאציזם צריכים להיות במרכז ההכשרה של כל עובדי הציבור".

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי    קרדיט לתמונה: הרשתות החברתיות