טוגו מעוניינת להצטרף לחבר העמים הבריטי.

שיחות דיפלומטיות וביקורים מטעם מומחים תופסים תאוצה בטוגו המעוניינת לנהוג כפי שנהגה מדינה פרנקופונית אחרת ולהצטרף לחבר העמים הבריטי.

תוצאת תמונה עבור ‪togo‬‏

טוגו, הנמצאת במערב אפריקה ושאוכלוסייתה מונה כ- 7 מיליון איש, התחילה את תהליך הגשת המועמדות להצטרפות לחבר העמים הבריטי בשנת 2014. בפברואר וביוני השנה, מומחים נפגשו עם חברי מוסדות בטוגו כולל בית הדין החוקתי, ועדת הבחירות והגוף לזכויות אדם כדי לבחון את הגשת המועמדות שלה. הם נפגשו גם עם חברי מפלגות פוליטיות, חברה אזרחית, קבוצות של נשים וצעירים על מנת לבחון את רמת הדמוקרטיה והפיתוח במדינה.  

שר החוץ של טוגו, רוברט דוסי, אמר לאחר הביקור האחרון ש"מועמדותה של טוגו היא בכיוון הנכון ואנו אופטימיים בנוגע לשלב הבא של התהליך. טוגו היא מדינה יציבה מבחינה פוליטית ויש בה שלום ומשטר דמוקרטי. מבחינה גיאוגרפית, ארצנו ממוקמת במיקום אסטרטגי והיא בעלת נכסים עצומים, כולל נמל מים עמוקים שמהווה פתח עבור מדינות הממוקמות בפנים היבשת (בורקינה פאסו, ניז'ר, מאלי)".

שני ביקורים של ראש ממשלת בריטניה לשעבר טוני בלייר בטוגו במרץ ובאמצע יולי השנה נראו בטוגו כקשורים להגשת המועמדות להצטרפות לחבר העמים הבריטי. מקורות הקרובים לנשיא טוגו אמרו שבלייר ונשיא טוגו, פורה גנאסינגבה, דנו החודש בסוגיה. אולם, דובר חבר העמים הבריטי אמר שבלייר אינו מעורב במו"מ וההחלטה בדבר הצטרפות טוגו לארגון תתקבל בפגישת ראשי הממשלה של מדינות חבר העמים הבריטי שתתקיים בבריטניה באפריל 2018.     

יצוין, כי רואנדה הצטרפה לחבר העמים הבריטי בשנת 2009, 14 שנים לאחר שמוזמביק דוברת הפורטוגלית הפכה לחברה הראשונה בחבר העמים הבריטי שלא היה לה קשר היסטורי כלשהו לבריטניה.

 

קרדיט:ד”ר משה טרדימן, מנהל ומייסד המכון לחקר אסלאם ומוסלמים באפריקה. 

 

כתיבת תגובה