קצין אמריקאי בכיר חושף מידע מסווג לפני התקפת בסיס אל-תנף

גורמים רשמיים מאמינים שאיראן אישרה את התקיפה שבוצעה באמצעות מיליציית הפרוקסי שלה וסיפקה לה משאבים

מקורות בצבא ארה"ב חשפו כי הצבא האמריקני קיבל מידע לפני מתקפת המל"ט שבוצע בסיוע איראן על בסיס בסוריה שבו נמצאים כוחות צבא ארה"ב.

קרוב ל-200 חיילים אמריקאים פונו על ידי מטוסי תובלה C-130 לפני המתקפה בשבוע שעבר, בעודשיותר מ-20 חיילים נותרו בבסיס הקטן, כך אמר גורם צבאי לרשת פוקס ניוז.

אמנם לא ברור איזה סוג של מודיעין הוביל למידע, אך גורמים רשמיים רבים אומרים שהוא הציל חיים. אף חייל אמריקאי לא נפצע או נהרג בהתקפה על הבסיס שנמצא בסמוך למפגש הגבולות עם עיראק וירדן, אך מאוחר יותר התגלו שברי פצצות באזורים שבהם ישנו חיילים אמריקאים.

בכירים אמריקאים מאמינים שאיראן אישרה את התקיפה והיקצתה את המשאבים הנדרשים למיליציית הפרוקסי שלה על מנת להוציא לפועל את הפיגוע, אם כי גורמים רשמיים אינם מאמינים שהתקפת חמשת המל"טים על הבסיס שבו נמצאים מאות חיילים אמריקאים מקורה באיראן.

כוחות אמריקאים מוצבים במבנים בבסיס אל-תנף, שנמצא גם הוא ציר תנועה מרכזי המהווה קישור חיוני מטהראן לכוחות הנתמכים על ידי איראן בסוריה.

هجوم صاروخي يستهدف قاعدة التنف التي يحتلها الجيش الأمريكي شرقي سوريا - قناة  العالم الاخبارية

מיליציות הקשורות לאיראן

במסיבת עיתונאים ביום שני, כינה דובר הפנטגון ג'ון קירבי את המתקפה "מורכבת, מתואמת ומכוונת", וציין כי התקפות דומות בוצעו בעבר ע"י קבוצת מיליציות הקשורות לאיראן. קירבי גם סירב למסור פרטים כיצד תגיב ארצות הברית למתקפה.

"ההגנה על כוחותינו מעבר לים וביטחונם האישי נמצאים בראש מעייניו של שר ההגנה", אמר קירבי בהתייחסו לשר ההגנה לויד אוסטין. ואם תהיה תגובה, זה יהיה בזמן, במקום ובשיטה שנבחר, ובוודאי לא נדבר על החלטות מהסוג הזה".

כ-900 חיילים אמריקאים נשארו בסוריה כדי לסייע במאבק נגד דאעש. כמו כן נמצאים בסוריה אלפי אסירי דאעש, כולל לוחמים ובני משפחותיהם. אלה מדאעש שעדיין נמצאים בסוריה, נשמרים על ידי הכוחות הכורדים בגיבוי ארה"ב, שיש החוששים שכוחות אלו ייסוגו אם הכוחות האמריקאים יעזבו.