סודאן תשיק קמפיין פירוק מנשק בדארפור לפני סוף השנה.

סגן נשיא סודאן, חסאבו מוחמד עבד אל-רחמן, הודיע אתמול שממשלת סודאן תשיק בדארפור קמפיין לאיסוף כלי נשק ותארגן מחדש את המיליציות שלה לפני סוף השנה.

JPEG - 35.9 kb

עבד אל-רחמן שדיבר אתמול בועידה צופית שהתקיימה באל-פאשר, בירת מדינת צפון דארפור, חידש את הקריאות לקבוצות החמושות להצטרף לתהליך השלום. הוא קרא גם לפיוס בקרב השבטים והקבוצות האתניות השונות באזור. עוד הוא הכריז שהממשלה תתחיל ליישם את תכניותיה לאסוף כלי נשק מאזרחים ומקבוצות שפעילויותיהן אינן מאושרות ע"י הממשלה. הוא קרא למנהיגים הדתיים לקרוא לציבור למסור את כלי הנשק שלהם ולתרום למאמצים לייצב את האזור.  

לדבריו, יש להשאיר כלי נשק למטרות ספציפיות בלבד. הוא הדגיש שתכנית זאת היא פרויקט אסטרטגי להשגת שלום בדארפור. הפירוק מנשק של קבוצות חמושות ואנשי שבטים נראה כצעד חשוב שייצור אווירה מתאימה לביטחון וליציבות באזור.

עוד קרא עבד אל-רחמן לתושבי דארפור לדחות את השבטיות ותיאר אותה כמגיפה המונעת לכידות לאומית. הוא קרא למנהיגים הדתיים הצופים להפיץ את מסר הסובלנות והחמלה בקרב האוכלוסייה ולגנות את הסכסוכים והקיצוניות. הוא הוסיף שהגישה הדתית הסודאנית היא מתונה וקרא לחזק את המתינות הדתית.   

יצוין, כי באפריל 2016, נשיא סודאן, עומר אל-בשיר, הכריז על הקמת גוף לאומי בשם הועדה העליונה לפירוק דארפור מנשק שמשימתה היא לאסוף את כלי הנשק הבלתי חוקיים באזור. אולם, אי ההצלחה בהשגת שלום כולל דחתה את יישום התכנית. המכשול השני הניצב בפני פרויקט איסוף הנשק הוא הסכסוכים השבטיים בנוגע לבעלות על הקרקע ועל שטחי מרעה.

עוד יצוין, ששר ההגנה הסודאני הכריז השבוע שממשלת סודאן מתכננת לארגן מחדש את המיליציות שלה והצביע על כך שזהו צעד חשוב לפני קמפיין הפירוק מנשק.

 

קרדיט:ד”ר משה טרדימן, מנהל ומייסד המכון לחקר אסלאם ומוסלמים באפריקה. 

 

כתיבת תגובה