תקיפת מתקני איסוף מודיעין של חיזבאללה בגולן הסורי. פרטים נוספים

אמש בסביבות השעה 01:20 תקפו מסוקי אפאצ'י של חיל האוויר באזור ח'אן ארנבה שבמחוז קוניטרה מספר יעדים הנקשרים לתשתית תיק הגולן.
התקיפה כוונה לעבר שני מבנים ששימשו את מערך התצפיות של חזבאללה ואת רכבו של בשאר אלחסין, אחראי מערך התצפיות של חטיבה 90 בצבא סוריה.

בבוקר שלאחר התקיפה, צה"ל הטיל כרוזים באזור קוניטרה המיועדים למספר גורמים בצבא סוריה. בכרוז צה"ל הזהיר צבא סוריה מהמשך השת"פ עם חזבאללה, האיום הופנה אישית לאלחסין, מי שהיה היעד המרכזי לתקיפה.

התוכן המלא של הכרוז:
"לאנשי צבא סוריה

כפי שהוזכר באזהרות הקודמות שלנו, המשך שיתוף הפעולה שלכם עם חזבאללה והסכמתכם לנוכחותו בדרום סוריה הם שיביאו לכם סבל ואסון!

למרות זאת, חלקכם לא מהססים, לדוגמה מפקד פלוגת התצפיות בחטיבה 90, סרן בשאר אלחסין.
אתם מוכרים את חייכם וחיי האזרחים לשווא, זאת על מנת לסייע לחאג' ג'ואד האשם להשלים את פרוייקטי התצפיות עבור חזבאללה באזור תל כרום, בניין משרד האוצר ואזורים נוספים, תוך התעלמות מהאינטרס והביטחון שלכם.

חזבאללה שולט בכם ומנצל אתכם בחשאי ובפומבי, מקרוב ומרחוק, אך למרות זאת זה לא מונע מאתנו לחשוף את מעשיו המלוכלכים בכל עת ובכל מקום!"

כמו שצה"ל כתב בכרוזים, התקיפה כוונה לעבר בניין משרד האוצר שבעיר בעת', בניין שעפ"י הדיווחים הסורים משמש כחמ"ל של מערך התצפיות של חזבאללה בגולן הסורי, זאת תחת הכיסוי האזרחי של המבנה.
בנוסף הותקף מבנה ששימש כעמדת תצפית דואלית של חזבאללה וצבא סוריה באזור תל כרום ח'אן.
בנוסף הותקף רכבו האישי של אחראי מערך התצפיות בחטיבה 90 של הצבא הסורי, בשאר אלחסין. הרכב הותקף בעת חנייתו בסמוך למשרדו של אלחסין.
**בכרוז אותו הפיץ צה"ל ניתן לראות את המטרות שהותקפו הלילה.

זוהי התקיפה הראשונה של ישראל במרחב קוניטרה מאז חיסולו של מדחת אלצאלח , מי שעסק בקידום תשתית איראנית במרחב רמה"ג הסורית, בנפרד מתיק הגולן.

קרדיט: ערוץ עולם החדשות בטלגרם