בוטל מצב החרום במצרים לאחר 4 שנים

נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, הודיע הערב על ביטול מצב החירום ברחבי המדינה שהיה בתוקף במשך יותר מארבע שנים על רקע אירועי הטרור.

בהודעה שפרסם א-סיסי, הוא הצהיר: "אני שמח שאנחנו שותפים יחד לרגע שתמיד שאפנו להשיג באמצעות מאבק ועבודה קשה. מצרים הפכה, תודות לעם הנהדר שלה ולאנשיה הנאמנים, לנווה מדבר של ביטחון ויציבות באזור. על כן, החלטתי, בפעם הראשונה מזה שנים, לבטל את הארכתו של מצב החירום ברחבי המדינה". א-סיסי שיבח את תרומתם של תושבי המדינה ושל "השהידים הגיבורים" שסייעו להשיג את היעד וסיכם כי "יחד, נתקדם באופן יציב לעבר בניית הרפובליקה החדשה".

הנשיא המצרי הכריז על מצב החירום ב-10 באפריל 2017, אחרי פיגוע כפול בשתי כנסיות קופטיות באלכסנדריה ובטנטה שהותירו עשרות קורבנות ועל רקע הלחימה נגד חמושי דאע"ש בחצי האי סיני. במסגרת מצב החירום, קיבלו המשטרה והצבא סמכות לנקוט בכל האמצעים כדי להילחם בטרור ובאמצעי המימון שלו ועל מנת להשיב את הביטחון לכל חלקי המדינה, כולל מעצרים לתקופות ממושכות של חשודים בסיכון ביטחון המדינה. מצב החירום גם התיר לנשיא להגביל את חופש ההתאספות וחופש התנועה ואפשר לממשלה לסגור כלי תקשורת.

Egypt's 31-year state of emergency comes to an end | The World from PRX

קרדיט: ד״ר חיים איסרוביץ- ערוץ מבט עולמי  קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות