ברקע התוכנית לאספקת גז "מצרי" ללבנון,ישראל מגדילה את ייצוא הגז למצרים

משרד האנרגיה בישראל הודיע ​​כי הוא בוחן תכנית להרחבת קו יבשתי חדש למצרים, במטרה להגדיל את יצוא הגז הטבעי שלה, כך לפי רויטרס.

לפי הסוכנות, הקו היבשתי החדש יקשר את רשת הגז הטבעי המצרית והישראלית, דרך צפון חצי האי סיני.

הסוכנות ציטטה מקורות הבקיאים בנושאי הדיונים המתמשכים, כי הצינור יעלה כ-200 מיליון דולר, בהערכות ראשוניות, והוא עשוי להיות מוכן לפעולה תוך 24 חודשים.

הקו היבשתי החדש, בשילוב עם תכניות להקמת צינור תת-ימי שני למצרים, יבצרו את מעמדה של ישראל כמרכז אנרגיה מרכזי במזרח הים התיכון, דבר אשר שיפר את היחסים הדיפלומטיים עם מדינות בשנים האחרונות.

ישראל הפכה לספקית גדולה של גז טבעי למצרים בינואר 2020 לאחר שהחלה את ההפקה משדות הגז תמר ולווייתן. כחמישה מיליארד מטרים מעוקבים של גז מסופקים מדי שנה דרך צינור תת-ימי המקשר בין ישראל לחצי האי סיני המצרי.

וממשרד האנרגיה נמסר בהודעה לסוכנות הידיעות רויטרס: "ישראל ומצרים מנהלות מגעים על אפשרות לשיתוף פעולה באספקת גז טבעי. אחת האפשרויות שנבדקות בעקבות בקשה ממצרים להגדלת אספקת הגז הטבעי. הוא הקמת צינור יבשתי".

המשרד הוסיף כי הצינור יהיה בבעלות חברת נתיבי הגז הטבעי הישראלי, ופועלים לקבלת אישורים לתוואי שלו מהרשויות המקומיות. לא ניתן היה להשיג את תגובת משרד האנרגיה המצרי.

בשילוב עם התוכנית לאספקת גז "מצרי" בלבנון, ישראל מגדילה את ייצוא הגז שלה למצרים