אוגנדה וטנזניה חתמו על הסכם אגם ויקטוריה.

אוגנדה וטנזניה חתמו שלשום על מזכר הבנות בנוגע לשיתוף פעולה משותף בפיתוח נמלים, נתיבי מים באגם ויקטורייה ורשת מסילות ברזל. 

מאקאמה מבאראווה, שר העבודות התחבורה והתקשורת הטנזני, חתם על ההסכם הזה בטנזניה עם מקבילו מאוגנדה, אגראי הנרי באגירה. מבאראווה אמר שההסכם יסלול את הדרך בפני השימוש היעיל של נמל דאר אס-סלאם ע"י אוגנדה כנתיב אלטרנטיבי לים דרך הפרוזדור המרכזי.

הפרוזדור המרכזי מקשר את נמל דאר אס-סלאם באמצעות כבישים, מסילות ברזל ונתיבי מים פנימיים עם בורונדי, רואנדה, אוגנדה והחלק המזרחי של הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו ועם כל מרכז וצפון טנזניה. הפרוזדור המרכזי מהווה חלק מעמוד השדרה של מערכת התחבורה המקומית במזרח ובמרכז אפריקה ומשנע את היבוא והיצוא של חמש מדינות עם אוכלוסיה של מעל 120 מיליון איש.

map

מבאראווה ציין שזו עדות ברורה לחשיבות שאוגנדה מייחסת לנמל דאר אס-סלאם כחוליה במסדרון המרכזי המקשר בין טנזניה לאוגנדה. נכון לעכשיו, הקשר עם אוגנדה מתבצע דרך אגם ויקטורייה. קשר זה מוגבל כי יש רק שתי מעבורות פעילות. הוא הדגיש את המחויבות של ממשלת טנזניה לפיתוח הכבישים, הנמלים ומסילות הברזל כדי להקל על הובלת הסחורות ולהמריץ פעילויות כלכליות בשתי המדינות ובאזור. לכן, ממשלת טנזניה פועלת יחד עם רשות הנמלים במדינה כדי לפתח את נמל דאר אס-סלאם כדי שיענה לדרישות לקוחותיו.

באגירה, מצדו, הדגיש שממשלת אוגנדה בונה נמל חדש בבוקאסה, תשפץ את הכביש בן ה- 11 ק"מ בין פורטבל לקמפאלה ותחדש 250 קרונות רכבת להעברת סחורות דרך המסדרון המרכזי.    

 

   קרדיט:ד”ר משה טרדימן, מנהל ומייסד המכון לחקר אסלאם ומוסלמים באפריקה. 

 

 

כתיבת תגובה