בגלל תוכנות ריגול אוניברסיטת קיימברידג עוצרת שת"פ ענק עם האמירויות

העיתון הבריטי, ה"גרדיאן ", ציטט את סטיבן טובי, סגן נשיא אוניברסיטת קיימברידג ', שאמר כי האוניברסיטה הפסיקה את השיחות עם איחוד האמירויות הערביות על שיתוף פעולה שיא בסך של 400 מיליון ליש"ט (547 מיליון דולר) לאחר טענות שמדינת המפרץ השתמשה בתוכנת פגסוס למעשי פיראטיות שנויים במחלוקת.

העיתון אמר בחדשותיו הבלעדיות כי העסקה התוכננת זכתה לשבחים על ידי האוניברסיטה ביולי האחרון כ"שותפות אסטרטגית פוטנציאלית … שתסייע לפתור כמה מהאתגרים הגדולים ביותר העומדים בפני כוכב הלכת שלנו ", ותכלול את התרומה הגדולה מסוגה בהיסטוריה שהאוניברסיטה תקבל.

סגן נשיא האוניברסיטה היוצאת הסביר לעיתון כי אין פגישות או שיחות עם האמירויות כעת לאחר התגליות הקשורות לפגסוס, תוכנית שיכולה לפרוץ ולשלוט בטלפון נייד בחשאי.

עוד תגליות

היו עוד גילויים על פגסוס שהובילו אותם להחליט שזה לא הזמן להמשיך עם תוכניות שאפתניות מסוג זה עם איחוד האמירויות, אמר טובי לעיתון הסטודנטים של קיימברידג 'ורסיטי.

כשנשאל אם ישקול להמשיך את העסקה בעתיד, אמר טובי, "אף אחד לא ימהר לזה. לא יהיו הסדרים סודיים. אני חושב שיהיה לנו דיון חזק מתישהו בעתיד, או שאולי נחליט שזה לא שווה שיקול נוסף, " אני באמת לא יודע."

טובי ציין כי הוא לא פגש את אמיר האמירויות ולא קיים פגישות עם אף אחד מהמדינה, והוסיף כי קיימים איתם יחסים  בכל רחבי האוניברסיטה ברמת המחלקות והאקדמאים כיחידים, אך אין דיבורים על הרחבת הפרויקט.

ה"גרדיאן " הדליף יותר מ -50,000 מספרי טלפון שמאמינים כי הם מקושרים לאנשים בעלי עניין ללקוחות קבוצת " NSO ", הישראלית שעומדת מאחורי תוכנת פגסוס, והעיתון מצא כי הממשלה  האחראית על בחירת מאות מספרים בבריטניה הם האמירויות.

חדשות על שיתוף הפעולה הפוטנציאלי, עם מסמכים שנחשפו על ידי הגרדיאן המפרטים את המיתוג המשותף בין איחוד האמירויות, אוניברסיטת קיימברידג ו"המכונים החדשים" שבמדינת המפרץ, עוררו זעם על הסיכוי לקשור יחסים כלכליים עם משטר הידוע בפגיעה בזכויות אדם, לכאורה. ועוינות כלפי מוסדות דמוקרטיים.

جامعة كامبريدج - ويكيبيديا

קרדיט: ויקיפדיה ואלערב