מנהיג אופוזיציה מזמביה הכלוא בבית הסוהר קורא לדיאלוג ללא תנאים עם המפלגה השלטת.

מנהיגה העיקרי של האופוזיציה בזמביה, האקאינדה היצ'ילמה, הכלוא בבית הסוהר באשמת בגידה, קרא אתמול לנהל דו שיח עם המפלגה השלטת.

Image result for Hakainde Hichilema

מנהיג המפלגה המאוחדת לפיתוח לאומי אמר בהצהרה אותה פרסם בפייסבוק שיש להתחיל מיד בדיאלוג ללא תנאים כדי למצוא פתרונות לבעיות של זמביה. לדברי, הגיע הזמן שנתחיל לנהל דו שיח, דוח שיח ללא תנאים. אנחנו לאומים ואלו זמנים שבהם אנו צריכים להניח את כל חילוקי הדעות בינינו בצד ולעבוד כדי להשיג את הטוב המשותף. אף אחד אינו גדול יותר מזמביה והדו שיח חייב להתחיל מיד. כחברי המפלגה המאוחדת לפיתוח לאומי, אנו לא מציבים תנאים כלשהם לדו שיח כלשהו. כל מה שמעניין אותנו הוא שהמדינה חייבת להתחיל לדבר. מפלגתי מוכנה להתחיל לשוחח עם אלו המוכנים לכך במידה והממשלה אינה מעוניינת בכך.

הצהרה זו באה בעקבות החלטת נשיא זמביה, אדגר לונגו, להכריז על מצב חירום בשבוע שעבר לאחר שיותר מאלף סוחרים איבדו את רכושם בשרפות שפרצו לאחרונה בשוק המרכזי של הבירה לוסאקה ושקיים חשד שהן מעשה ידיהם של מציתים והתבצעו בכוונה. אמנם, היצ'ילמה דחה את החלטת נשיא זמביה להכריז על מצב חירום בגין השרפות, אבל עודד את הסעיף שהבטיח הנשיא לונגו של הענקת חבילת פיצויים לקרבנות.  

Image result for edgar lungu

יצוין, כי האקאינדה היצ'ילמה וחמישה אחרים נעצרו באפריל השנה והואשמו בבגידה לאחר שמספר רכבים של האופוזיציה לא פינו את הדרך לשיירת הרכבים של הנשיא אדגר לונגו. ב- 9.6 הועבר היצ'ילמה מבית כלא בלוסאקה למתקן שמור היטב מחוץ לבירה. התיק שלו ממתין להפניה לשופט של בית המשפט העליון שיקבע את התאריכים למשפט. 

ימים יגידו האם זמביה, שהייתה ידועה כאחת מהדמוקרטיות החזקות בדרום מזרח יבשת אפריקה, נמצאת במסלול למשטר דיקטטורי כפי שנראה מהתנהלותו של נשיאה הנוכחי. 

 

קרדיט:ד”ר משה טרדימן, מנהל ומייסד המכון לחקר אסלאם ומוסלמים באפריקה. 

 

כתיבת תגובה