בתי קברות וירטואליים ליהודי לוב לדורותיהם

לאחר שנים רבות, פנה דיוויד ג'רבי, פסיכולוג יהודי המתגורר באיטליה, להקים "בית קברות וירטואלי", שיחליף את הריסות בית הקברות היהודי בטריפולי שבלוב.

ג'רבי אמר כי מה שראה במולדתו, לוב ,לפני 20 שנה, עדיין רודף אחריו, "ילדים שיחקו על הריסות בית הקברות היהודי בטריפולי ", כל מספר אתר " סוכנות הטלגרף היהודית ", והועתק על ידי " חדשות בחדרי חרדים ".

בשנים האחרונות ביקש ג'רבי לשמר ולשחזר אתרים יהודיים בלוב, בהם המלחמה עדיין נמשכת, אך ניסיונותיו לא צלחו.

לכן הוא החליט לחשוב על חלופות המשמרות את ההיסטוריה של היהודים בטריפולי, והגיע למסקנה שהקמת "בית קברות וירטואלי" הוא הפתרון הטוב ביותר שיחליף את ההרס שפקד את בתי הקברות של בני עמו במולדתו.

הפסיכולוג הסביר כי באמצעות בית קברות וירטואלי זה הוא ינסה להיזכר באלה שמתו ונקברו בלוב, במיוחד בבתי הקברות של היהודים בטריפולי ובנגאזי.

הוא הסביר כי בית קברות וירטואלי זה יכיל מדורים מיוחדים לרבנים בולטים, ודפי זיכרון לקורבנות השואה, בה נהרגו מאות מיהודי לוב במחנות ריכוז בניהול איטליה, בנוסף לזכר קורבנות 3 גלי פוגרומים שהתרחשו בשנים 1945, 1948 ו -1967.

הוא הוסיף כי המבקרים באתר בית קברות זה יוכלו להדליק נרות זיכרון, ולהתפלל את תפילת האבל, שכן אתר זה יהווה דרך חשובה לזכור את מתי הקהילה שכבר אינה קיימת בלוב.

ג'רבי ישתף פעולה בפרויקט זה עם מוזיאון העם היהודי בתל אביב, המבקש לתעד את קורותיהם של יהודים ברחבי העולם.

קרדיט לתמונה: באדיבות דניאל אסתרין