גורם ישראלי: "משטר אסד עודד אותנו לפתוח בתקיפות אוויריות על סוריה"

סוכנות הידיעות הסורית "זייתון" ציטטה עיתון ישראלי , "ידיעות אחרונות", שציטט גורם בכיר במודיעין הישראלי שאמר כי משטר אסד עודד תקיפות אוויריות נוספות על אתרים איראנים בסוריה בכך שלא הגיב לתקיפה הראשונה בשנת 2013.

הגורם אמר כי עד למועד התקיפה הראשונה ב -31 בינואר 2013, שהיתה נגד משאית שעמדה ב"מרכז הסורי למחקר מדעי "בג'מראיה, מערבית לדמשק, " חשבנו שכל תקיפה שנבצע בסוריה תביא בעקבותיה מלחמה, אך בפועל היה איפוק הדדי".

הוא הוסיף כי הצבא הישראלי נערך ל"תרחיש תגובה שיכלול גם את חיזבאללה שיצית מלחמה, והמוכנות בכוחות המזוינים ובחיל האוויר של ישראל הגיעו לשיאן, אך המשטר והמיליציות האיראניות  לא הגיבו למתקפה הישראלית, שהביאה בעקבותיה הורדת רמת הכוננות והמוכנות לתרחיש של מלחמה ".

העיתון הצביע על כך שכחמישה חודשים לאחר התקיפה הראשונה פתחה ישראל במבצע התקפה נוספת, שאותו כינתה בשם הקוד: "כולא הברקים", שהביא להרס משלוח נשק איראני, וגם אז לא היתה שום תגובת נגד.

יצוין כי ישראל ביצעה מאז אלפי תקיפות אוויריות באתרים איראנים בסוריה, מבלי להתמודד עם קשיים או מבלי שמטוסי הקרב שלה נאלצו להיכנס לקרבות עם גורמים עויינים.

פשיטה של ​​ישראל

קרדיט לתמונה: זייתון