מערכי האזנה טקטיים של החיזבאללה בפעולה בסוריה למורת רוחם של הרוסים

חיזבאללה מאזין לרשתות תקשורת רוסיות במחוז דיר אז-זור שבמזרח סוריה

במהלך מלחמת יום הכיפורים התחוור לצה"ל כי מודיעין טקטי קריטי לא מגיע ליחידות הלוחמות היא לכך הוקמו יחידות מודיעין ניידות המצויידות בנגמ"שים יעודיים המצויידים במיטב ציוד ההאזנה שניתן להפעילן בדרג השדה תוך כיסוי גזרת העניין של האוגדה הלוחמת אליה הם משתייכים.

אם השנים ישראל פיתחה תו"ל מלא בנושא והוא שימש אותה בכל המערכות שבאו לאחר מכן.

פעילות של יחידות מודיעין ניידות לא נשמטו מעיני החיזבאללה והם, בעיצה אחת עם האיראנים החליטו לפתח תורת לחימה משולבת דומה. כוחות צה"ל שחדרו ללבנון מצאו מתקני האזנה טקטיים לאורך גבול דרום לבנון וגם צפונה משם.

במהלך מעורבות החיזבאללה בקרבות בסוריה הופעלו מערכי מודיעין ניידים לטובת הכוחות בשטח וגם כיום , הם בשימוש לטובת מימוש האינטרסים שלהם ושל האיראנים בשטחים הנמצאים במאבקי שליטה עם הרוסים ויתר הכוחות המעורבים בלחימה ברחבי סוריה.

נושא זה של מערכי האזנה טקטיים בשטח הוא נושא שאף אחד לא אוהב לחשוף יכולות אך מידי פעם עולות ידיעות החושפות את קצה הקרחון של הנושא.

دخول برج كفر الدوار الخدمة ضمن تطوير إشارات خط القاهرة - الإسكندرية - مصر

אתר חדשות סורי , המתמחה בידיעות מאזורי מזרח סוריה , דיווח אתמול כי "הכוחות הרוסים הנוכחים בשדה התעופה דיר א-זור (צבאי/אזרחי) הודיעו לפיקוד החיזבאללה , הממוקם בבניין הפיתוח הכפרי בשכונת חרביש –  بناء التنمية الريفية بحي هرابش , הסמוכה לשדה התעופה, שיש להסיר מיד את  עמוד האנטנות המותקן על גג הבניין.
הכתב הוסיף כי הכוחות הרוסים נימקו את בקשתם כי חיזבאללה מצותת לשיחות נכנסות ויוצאות באזור כולל אלו של הכוחות הרוסיים.
הכתב ציין כי המיליציה, "חיזבאללה הלבנונית" ,התעלמה עד כה , מבקשת הרוסים, וכי הכוחות הרוסים לא נקטו כל פעולה בנוגע להתעלמות מבקשתם של חיזבאללה.
האזורים שבשליטת המשטר הסורי בדיר א-זור עדים כיום לקרע בין האיראנים לרוסים, ובין המיליציות הנתמכות על ידי שני הצדדים באזור.

מזה זמן לא קצר מתנהל מאבק שליטה בין הרוסים לאיראנים על כל אזורי מזרח סוריה כולל אלו הסמוכים לגבול עיראק . איראן שמה לה למטרה אסטרטגית לשלוט באופן מלא על כל האזורים הסמוכים לגבול עיראק, בעיקר כדי לאבטח את ראש הגשר היבשתי המשתרע מטהרן, דרך עיראק, עבור בסוריה עד לבנון וחופי הים התיכון. הגשר היבשתי מאפשר לאיראן להזרים כוחות ונשק לכל כוחות הפרוקסי הפרוסים לאורך הגשר היבשתי ובכך להבטיח את שליטתם המלאה על הנעשה במדינות אלו.

גם הרוסי מבינים היטב את מטרות האיראנים ופועלים לסיכול כוונותיהם , אם כי לא בצורה נמרצת , היות והם זקוקים לכוחות הקרקע של האיראנים והמיליציות שלהם כדי לשלוט על המרחבים העצומים של סוריה.

برج إيفل للاتصالات برج إشارة نظام رقم 7 ، برج إيفل, التصوير الفوتوغرافي, أحادية اللون, صورة ظلية png

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות