מחקר אמריקאי: קשר בין לגליזציה של מריחואנה לבין התפשטות השימוש בסמים

מחקר חדש הראה כי שיעור השימוש במריחואנה לא עלה בארצות הברית, למרות הלגליזציה שלו ב -18 מדינות אמריקאיות בנוסף לוושינגטון הבירה, על פי מה שדווח בעיתון הבריטי The Independent .

המחקר, שפורסם בכתב העת Journal of the American Medical Association, גילה כי חוקרים סקרו 830,000 אמריקאים מעל גיל 12 בנוגע לשימוש שלהם במריחואנה, לפני ואחרי שהוא הותר חוקית במדינותיהם בין השנים  2008 ל -2017.

החוקרים אמרו כי אין עלייה בשימוש במריחואנה באוכלוסייה הכללית או בקרב משתמשים לשעבר כאשר הפך לחוקי היכן שהם גרו.

וושינגטון וקולורדו, שתי המדינות הראשונות בארה"ב שהחליטו להתיר שימוש חופשי  בקנאביס בשנת 2012, ראו עלייה קלה בשימוש בקרב משתתפי המחקר הלבנים וההיספנים.

צוות החוקרים גילה כי אין שינוי בשימוש בקנאביס בקרב אנשים בגילאי 12-20 במדינות שבהן זה הפך לחוקי.

נכון לעכשיו, 18 מדינות כולל וושינגטון הבירה, הכשירו את השימוש בקנאביס לאנשים מעל גיל 21.

רק בשנת 2021, קונטיקט, ניו מקסיקו, ניו יורק ווירג'יניה התירו את השימוש אך ארגון צדקה מוביל לבעלי חיים הזהיר כי כלבים חולים לעתים קרובות ממזון שהם מוצאים תוך כדי הליכה ומכילים את הסם.

האגודה האמריקאית למען בעלי חיים אומרת שהשיחות למוקד הרעל שלה מצביעות על כך שהרעלת המריחואנה בכלבים גדלה במדינות שמוכרות אותה באופן חוקי.

רוב השיחות הללו מגיעות מבעלי כלבים המעשנים או משתמשים בקנאביס, אך יש גם מקרים של בעלי חיים שהורעלו על ידי בליעת פסולת המכילה קנאביס בפארקים. 

אף שמספר מדינות בודדות הוסיפו לגליזציה של שימוש בקנאביס, יש עוד דרך ארוכה לעבור ללגליזציה ברמה הפדרלית, ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר בתחילת השנה כי יש צורך במחקר נוסף על ההשפעות וההשלכות של לגליזציה לפני שהוא יוכל לתת היתר גורף .

מצד שני, מנהיג הרוב בסנאט האמריקאי צ'אק שומר הבהיר שהוא רוצה להציג הצעת חוק, גם אם ביידן לא תומך בה במלואה.

الكويت.. القبض على مواطن زرع الماريجوانا في سرداب منزله - RT Arabic

קרדיט לתמונה: אר טי