נאום ראש ממשלת ישראל נפתלי בנט באו"ם

בנט מודה בנאומו בעצרת האו"ם שעובדת היותו רה"מ היא 'טעות פוליטית'

בשעה זו רה"מ נפתלי בנט נואם בעצרת האו"ם בניו יורק, אלו הם עיקרי דבריו בנאום, אם אפשר לקרוא לו כך.

יש שתי מגיפות שמסכנות את מרקם החברה ברגע זה, האחת היא נגיף הקורונה, והשנייה היא מחלת הקיטוב הפוליטי.

בישראל, אחרי ארבע מערכות בחירות תוך שנתיים והיתכנות לבחירות נוספות בפעם החמישית, העם כמה למזור, רוגע, יציבות, ניסיון אמיתי לנורמליות פוליטית.

מה שהתחיל בתור טעות פוליטית יכול כעת להפוך למטרה, והמטרה הזו היא אחדות

היום אנו יושבים יחד סביב השולחן, אנו משוחחים זה עם זה בכבוד, נוהגים זה בזה בהגינות ונושאים מסר: דברים יכולים להתנהל אחרת.

ישראל היא מגדלור בלב ים סוער.
במשך יותר מדי זמן, ישראל הוגדרה על ידי מלחמות עם שכנינו אבל זו איננה מהותה, ישראל מוקפת על ידי חיזבאללה, מיליציות שיעיות, הג'יהאד האסלאמי וחמאס, ארגוני טרור אלה חותרים לשלוט במזרח התיכון ולהפיץ את האיסלאם הקיצוני ברחבי העולם, "כולם רוצים להשמיד את המדינה שלי וכולם נתמכים על ידי איראן, הם זוכים למימון, לאימונים ולנשק מצד איראן", מטרתה הגדולה של איראן ברורה לחלוטין לכל מי שעיניו פקוחות: "איראן חותרת לשלוט באזור והיא חותרת לעשות זאת תחת מטריה גרעינית", במשך שלושת העשורים האחרונים, איראן הפיצה שפיכות דמים והרס ברחבי המזרח התיכון, מדינה אחר מדינה, לבנון, עיראק, סוריה, תימן ועזה, מה משותף לכל המקומות האלה? הם כולם מתפרקים, האזרחים שלהם רעבים וסובלים, הכלכלות שלהם קורסות.

בדומה למגע של מידאס, למשטר האיראני יש את מגע המולא, כל מקום שאיראן נוגעת בו הופך לכושל.

אם אתם חושבים שהטרור של איראן מוגבל רק לישראל טעות בידיכם, רק השנה, איראן החלה להפעיל יחידת טרור קטלנית חדשה נחילים של כטב"מים קטלניים חמושים בנשקים קטלניים שיכולים לתקוף כל מקום ובכל זמן, איראן כבר השתמשה בכטב"מים הקטלניים האלה, שנקראים שאהד-136, כדי לתקוף את ערב הסעודית, מטרות אמריקאיות בעיראק וספינות אזרחיות בים, והרגו אזרח בריטי ואזרח רומני, איראן מתכננת לחמש את שלוחותיה בתימן, עיראק, סוריה ולבנון במאות ולאחר מכן אלפי רחפנים קטלניים כאלה.

הניסיון מראה לנו שמה שמתחיל במזרח התיכון, לא מסתיים שם.

איברהים ראיסי, נשיאה החדש של איראן, פיקח על רצח של ילדים איראנים, הכינוי שלו הוא "התליין מטהראן" כיוון שזה בדיוק מה שהוא עשה, טבח בעמו שלו.

בשנים האחרונות, איראן זינקה קדימה במחקר ופיתוח הגרעיני שלה, וביכולות הייצור וההעשרה שלה.

תוכנית הגרעין של איראן נמצאת בנקודה קריטית, קווים אדומים נחצו, מתעלמים מהפיקוח, תקוות השווא הוכחו ככוזבות

יש ראיות שמוכיחות בבירור את כוונתה של איראן לייצור נשק גרעיני באתרים סודיים בטורקוזאבאד, טהראן ומריבאן, אבל מתעלמים מהן.

תוכנית הגרעין של איראן הגיעה לקו פרשת מים וכמותה גם הסבלנות שלנו, מילים לא עוצרות את סיבוב הצנטריפוגות, יש את אלה בעולם שנדמה כי הם רואים את חתירתה של איראן לנשק גרעיני כמציאות בלתי נמנעת, או שפשוט נמאס להם לשמוע על זה.

לישראל אין את המותרות הזו, אנחנו לא נתעייף, אנחנו לא נאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני!

איראן הרבה יותר חלשה ופגיעה ממה שנדמה, הכלכלה שלה שוקעת, המשטר שלה רקוב ומנותק מהדור הצעיר, הממשלה המושחתת נכשלת אפילו באספקת מים לחלקים נרחבים במדינה, ככל שהם נחלשים יותר, כך הם נהיים קיצוניים יותר.

לא הכול שחור במזרח התיכון…
לצד מגמות מדאיגות, ישנן גם קרני אור, בראש ובראשונה, הקשרים הגוברים שישראל יוצרת עם מדינות ערביות ומוסלמיות, קשרים שהמשיכו לאחרונה עם "הסכמי אברהם" שנרמלו את היחסים עם איחוד האמירויות הערביות, בחריין ומרוקו, "יהיו עוד".

ארצות הברית היא ידידה אמינה וארוכת שנים של ישראל, כפי שראינו פעם נוספת לפני ימים אחדים בקונגרס, לצד חברינו הוותיקים, אנו רוכשים חברים חדשים במזרח התיכון ומעבר לו, בשבוע שעבר זה הוכח בכישלון של ועידת דרבן הגזענית והאנטישמית, במקור הוועידה הזו הייתה אמורה להיות נגד גזענות, אך עם השנים היא הפכה לוועידה של גזענות, נגד ישראל והעם היהודי, ולעולם נמאס, לאותן מדינות שכן בחרו להשתתף בפארסה הזאת אני אומר: לתקוף את ישראל לא הופך אתכם למוסריים יותר; להילחם בדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון לא הופך אתכם לנאורים; לאמץ קלישאות לגבי ישראל בלי להתאמץ ללמוד את העובדות הבסיסיות טוב, זו פשוט עצלנות לשמה.

במהלך 73 השנים האחרונות, מדינת ישראל, עם ישראל, השיגו כל כך הרבה שעה שנאלצנו להתמודד עם כל כך הרבה, למרות זאת אני יכול לומר בביטחון מלא: הימים הטובים ביותר עוד לפנינו.

לסיכום: נאום ללא חידושים, לא פוליטיים, לא מדיניים, ולא ביטחוניים.

כשמדיניות אין הפתעות, על הפרק, לאיים על איראן, זו בדיחה.

כשמדיניות ההכלה, מנוהלת ביד רמה, אין פלא אם מדינת ישראל תימכר שוב לאויבנו בעד נובל.

כשבתפקיד רה"מ, מוצב אדם שברשותו, אולי 6 מנדטים, אין פלא שהמדינה בקריסה.

וכבר הבטחנו בעבר: לעולם לא עוד!

Joint Press Statement attributable to the Spokespeople of the UN Secretary-General and the African Union Commission Chairperson – on Somalia

קרדיט: דן אסולין מקבוצת נציב קרדיט לתמונה: https://wajeernews.com/