המרוץ ליישום מתווה הגז ממצרים ללבנון: משלחת שרים סורית מבקרת בירדן

משלחת שרים מממשלת אסד מבקרת היום, שני, בירדן כדי לקיים ישיבות משותפות לדיון בכמה נושאים, כולל אנרגיה, מים ותחבורה.

משלחת המשטר כוללת , על פי מה שדיווח הערוץ הממלכתי הירדני, אתמול בערב, ראשון, את שרי האנרגיה, המים, החקלאות והתחבורה, והם יקיימו פגישות בענף התחבורה במשרד התעשייה והמסחר. הביקור יימשך יומיים.

ראש הרשות לענף התחבורה היבשתית, טאריק אלחבאשנה, אמר כי השבוע יתקיימו פגישות עם שרים מממשלת אסד , כדי לדון בדילמות ובבעיות המונעות את החזרת תנועת הובלות הסחורות בין שני הצדדים.

הוא הוסיף: "אנו אופטימיים שתוך פרק זמן קצר מאוד נתגבר על המכשולים עם הצד הסורי ונפתח את הגבולות ונרגיע את האזרחים שיש סימנים לחזרת תנועת המשאיות והסחורות עם סוריה".

חבאשנה הציע "להתגבר על כל הקשיים בין שתי המדינות ולחזור ולאפשר תנועה יבשתית חלקה לטורקיה ולאירופה", בהתחשב בכך שעניין זה חשוב לאינטרס של כולם, על פי תיאורו.

 ביום חמישי האחרון נפגש שר החוץ של המשטר, פייסל מקדאד, עם שר החוץ הירדני איימן ספדי, בניו יורק, בשולי המושב ה -76 של העצרת הכללית של האו"ם.

יו"ר המטות המשולבים, האלוף יוסף אחמד אל-חונאיטי, קיבל בשבוע שעבר את שר הביטחון בממשלת אסד, עלי איוב, שהגיע לבירת ירדן, עמאן, בביקור ראשון מסוגו.

ירדן מנסה בכל זאת להציף מחדש את משטר אסד ברמה הערבית והבינלאומית באמצעות יוזמה שהביא עבדאללה השני של ירדן לבית הלבן והציג בפני נשיא ארה"ב ג'ו ביידן , כולל הפחתת הסנקציות של וושינגטון שהוטלו על אסד , כך שישרתו את האינטרסים הירדנים.

ירדן סובלת ממשברים כלכליים רבים, ובכיריה סבורים כי שיקום אסד בעולם הערבי ,לאחר שהשתלט מחדש על שטחים גדולים של סוריה בעזרת רוסיה ואיראן, יכול לתרום להצלת ירדן הסופגת נזקים כלכליים.

בהקשר זה נראה כי לגישות הפוליטיות של ירדן יהיו השלכות על הנושא הסורי באופן מקומי, אזורי ובינלאומי, באמצעות נורמליזציה הדרגתית של יחסי עמאן עם משטר אסד.

יש לציין כי משטר אסד עושה מאמצים עליונים ליישם במהירות האפשרית את פרוייקט הובלת האנרגיה ממצרים ללבנון בגלל ההטבות הרבות שמשטרו יקבל וכן מעצם הסרת חלק מהסנקציות האמריקאיות עליו ועל משטרו.

משלחת שרים מממשלת אסד מבקרת בירדן

קרדיט לתמונה: סוריה טי וי