על חשבונם.. המערכת מאפשרת לאנשים לפנות את הריסות בתיהם במחנה ירמוך

מועצות העירייה של המשטר במחנה ירמוך ובאלחאג'ר אל-אסווד, דרומית לבירה דמשק, העניקו אישורים המאפשרים לתושבים לפנות את בתיהם וסביבתם.

באתר "קול הבירה" נמסר כי התושבים, שקיבלו אישורים לשוב לאזור , החלו בפינוי ההריסות מבתיהם וסביבתם, והעברתם לצמתים בכביש בתיאום עם מועצת העירייה.

האתר הוסיף כי מועצת העירייה נתנו לאנשים תאריך יעד עד הראשון באוקטובר הקרוב, עד לסיום פינוי ואיסוף ההריסות בצמתי הכבישים, כך שהעיריות יפעלו להוצאתה מהשטח.

הוא הדגיש כי ראשי מועצת העירייה הודיעו לתושבים כי פעולות פינוי הריסות מהצמתים באמצעות רכבי העירייה ישולמו ואת העלויות יישאו בעלי הדירות בכל שכונה.

בין אלפי העקורים … המשטר איפשר לאלף איש להיכנס לשכונה כדי לפנות את ההריסות

מאתר נמסר כי המחסומים הצבאיים של המשטר, המוצבים מסביב למחנה ירמוך ואלחאג'ר אל-אסוואד, איפשרו ליותר מאלף איש מהאזור להיכנס אליו כדי להשתתף בפעולות פינוי ההריסות.

והוא ציין כי מחלקות בעירייה הודיעו לאנשים כי שיקום בתים שנפגעו חלקית יתחיל בתחילת החודש הבא , לאחר השלמת פינוי ההריסות.

הוא ציין כי הבעלים של כמה בתים השיגו אישורים המאפשרים להם לשקם את בתיהם על פי המנגנון שהציע המחוז לפני חודשים, בעוד שאחרים תיאמו עם רשויות הביטחון של המשטר והשיגו אישורים בתמורה לסכומי כסף .

מוקדם יותר אמרה "קבוצת הפעולה לפלסטינים" בסוריה כי 72% מתושבי מחנה ירמוך אינם מסוגלים לבנות מחדש את בתיהם.

הקבוצה ציינה כי 23.1% מהם זקוקים לתמיכה לשיקום בתיהם, ורק 4.9% הם בעלי יכולת לשקם את בתיהם ללא צורך בתמיכה, שהופצצו על ידי משטר אסד.

היא הוסיפה כי 79.5% מהמשיבים רואים במשטר אסד, אונר"א והרשות הפלסטינית כאחראים לשיקום המחנה.

התקיפות הצבאיות שבוצעו על ידי כוחות המשטר ובעלי בריתו, במהלך השנים האחרונות, הרסו את רוב שכונות במחנה, וגרמו לעקירת תושביו, שמנו 112,550 פליטים רשומים לפני פרוץ המהפכה הסורית, בעוד שמספר הפליטים בפועל במחנה עלה על 220,000.

على نفقتهم الخاصة.. النظام يسمح للأهالي بإزالة الركام في مخيم اليرموك

קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות