היצוא הסורי לשנת -2021 – הקריסה הגדולה

שווי הייצוא הכולל באזורים הנשלטים על ידי כוחות אסד מתחילת 2021 ועד סוף יולי הסתכם בכ -400 מיליון יורו (471 מיליון דולר), ירידה עצומה לעומת שנת 2010 שהיה כ -8.8 מיליארד דולר.

משרד הכלכלה וסחר החוץ של משטר אסד הצביע בדו"ח שפורסם ביום חמישי כי המספר הכולל של המדינות שאליהן יוצאו סחורות הגיע במהלך שבעת החודשים הראשונים של השנה ל -110 מדינות, בהיקף של 1.201 מיליון טון.

הדו"ח הצביע על כך ששווי הייצוא לשבעת החודשים הראשונים של השנה מהווה 64 אחוז מסך היצוא בשנה שעברה, שכן הממוצע החודשי של היצוא בתקופה המקבילה הסתכם ב -57 מיליון יורו (כ -67 מיליון דולר).

בין מדינות היעד, עיראק דורגה במקום הראשון, שכן ערך הייצוא הסורי אליה בתקופה המקבילה עלה על 79 מיליון יורו, ואחריה סעודיה, עם שווי של יותר מ -68 מיליון יורו, לבנון 59 מיליון יורו, האמירויות ביותר מ -14 מיליון יורו, ירדן 13 מיליון יורו ומצרים 10 מיליון יורו.

על פי הדו"ח, הפריטים החשובים ביותר המיוצאים מסוריה למדינות היבוא הם "בגדים ואביזרים נלווים אליהם, פירות וירקות, מוצרי מזון, נעליים, חומרי ניקוי, בקבוקי זכוכית, שמן זית, מוצרי גומי, משקאות קלים ופרחים, חלב, גבינות ונגזרותיה, אבני בניין, פיסטוקים ותרופות, ותבלינים וקרקעות צמחיות. "

יש לציין כי אמצעי תקשורת במערב פרסמו לאחרונה כי למעשה ענף הייצוא המרכזי כיום של משטר אסד הוא סמים הנאמד ביותר מ-3 מיליארד דולר.